خودروسازی داخلی

آموزش مهم ترین مقوله در ایمنی راه ها است

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس، محمد بخارایی در آیین گشایش دفتر جمعیت طرفدار ایمنی راه های استان مرکزی در اراک، افزود: جمعیت طرفدار ایمنی راه ها تاکنون در ۲۵ استان کشور راه اندازی شده و تا پایان امسال نمایندگی آن در همه استان ها دایر می شود.
وی اظهار داشت: پیش نیاز رانندگی ایمن و بی خطر فرهنگ سازی و آموزش تغییر رفتارهای خطرآفرین است و برای کاهش حوادث جاده ای و تلفات باید این مهم در همه لایه های جامعه نهادینه شود.
رئیس جمعیت طرفدار ایمنی راه های کشور گفت: فعالیت های اصلاحی در حوزه افزایش ایمنی خودروسازی، امداد و نجات جاده ای لازم است اما بدون بهبود فرهنگ رانندگی نتایج اثربخش حاصل نمی شود.
بخارایی تاکید کرد: برای کاهش حوادث جاده ای باید به استانداردها توجه شود و ظرفیت خطرپذیری موجود را با برنامه ریزی علمی کارشناسان کاهش داد.
وی یکی از عوامل مهم در حوادث رانندگی را استفاده از تلفن همراه هنگام راندنندگی خودرو عنوان کرد و گفت: این ضعف فرهنگی باید با آموزش جبران شود.
رئیس جمعیت طرفدار ایمنی راه های کشور گفت: ۲۰ میلیون راننده گواهینامه دار در کشور وجود دارد که روزانه به طور میانگین یک ساعت رانندگی می کنند و ۲ میلیون راننده نیز متوسط رانندگی روزانه ۱۰ ساعته در جاده های کشور دارند.
وی با بیان اینکه رانندگان ماهر مطالبه گر ایمنی هستند، اظهار داشت:۵۰ درصد جاده های کشور در اختیار ۲ میلیون راننده با مهارت است که عامل فقط ۱۰ درصد تصادفات هستند.
رئیس جمعیت طرفدار ایمنی راه های کشور گفت: بر اساس راهبردهای برنامه ششم توسعه باید در بازه زمانی پنج ساله ۱۰ هزار کشته حوادث جاده ای کشور کاسته شود که این مهم با فرهنگ سازی و استفاده از مشارکت عمومی قابل تحقق است.
دفتر جمعیت طرفدار ایمنی راه های استان مرکزی در شهرک الغدیر اراک با هدف آموزش مفاهیم رانندگی ایمن فعالیت خود را با عضوگیری آغاز کرد.
۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن راه روستایی است و روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای این استان تردد می کنند.

منبع:ایرنا

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا