خودروسازی داخلی

ایران خودرو کیفی ترین خودروساز در سال ۹۶

به گطلزش پایگاه خبری خودروپلاس،آشفته بازار صنعت خودرو در سال های ۹۰ و ۹۱ را همگان به یاد دارند. آشفته بازاری که بر اثر تحریم ها به ایران تحمیل شد و در آن دوران شاهد افزایش چشمگیر و غیرمنطقی قیمت خودرو در بازار  و کاهش مقدار تولید خودرو در کشور بودیم. پس از گذشت بحران و تاثیرات برجام بر کشور صنعت خودرو با حضور خودروسازان برتر دنیا در مقام سرمایه گذار شاهد تحولات بنیادی در این صنعت بودیم.

ایران خودرو که به عنوان برترین شرکت خودروسازی از آن یاد می شود از جمله شرکت های خودرویی بود که توانست با حضور خارجی ها پتانسیل های نهفته خود را به نمایش گذاشته و در مسیر افزایش تولیدات و سودسازی گام بردارد، امری که در صورت های مالی این شرکت در دوسال اخیر به خوبی قابل مشاهده است.

تعداد تولید در سال ۹۶ برای شرکت ایران خودرو به نسبت سال ۹۵ افزایش ۹ درصدی داشته و این خودروساز توانسته است با سهم بازار ۴۸.۶ درصد بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده و سایر تولیدکنندگان داخلی را پشت سر بگذارد.

ایران خودرو به منظور توسعه و عرضه محصولات جدید در سال گذشته، تندر پلاس، دنا پلاس، دنا پلاس با موتور توربورشارژ، پارس اتوماتیک، ۲۰۷ آی اتوماتیک، ۲۰۷ صندوق دار اتوماتیک و هایما اس ۵ را به بازار معرفی و عرضه نمود. حائز اهمیت است طراحی مجدد و تولید این محصولات به صورت کامل توسط کارشناسان خبره و متخصص گروه صنعتی ایران خودرو انجام گرفت.

میزان تولید و فروش محصولات اصلی ایران خودرو در سال های ۹۵ و ۹۶ در نمودار ذیل نشان داده شده است.

2018-07-17 13_20_54-Cortana

ایران خودرو بزرگ ترین شرکت خودروساز در خاورمیانه است که در شاخص هایی از جمله تولید، کیفیت، خدمات پس از فروش و طراحی و توسعه محصول سرآمد سایر خودروسازی ها می باشد.

بر اساس نتایج حاصل از ارزیابی صورت گرفته توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در دو حوزه کیفیت ظاهری و عملکردی، شش محصول از محصولات ایران خودرو توانسته اند چهار ستاره کیفی به دست آورند. پژو ۲۰۰۸، سوزوکی گراند ویتارا، پژو ۲۰۷، پژو ۲۰۷ اتوماتیک، تندر ۹۰ پلاس و تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک از جمله این محصولات بودند. وانت تندر ۹۰، هایما اس ۵، رانا، دنا پلاس، ۲۰۶ و ۲۰۶ اس دی نیز محصولاتی بودند که موفق به کسب سه ستاره کیفی شدند. با این حساب می توان گفت بیش از ۶۵ درصد از محصولات ایران خودرو دارای سطح کیفی ۳ و ۴ ستاره هستند و هیچ محصولی از ایران خودرو تک ستاره نیست و این نشانی از سرآمدی شرکت مذکور در میان خودروسازان داخلی است.

از جمله افتخاراتی که ایران خودرو در سال ۹۶ توانسته است به آن دست یابد در زمینه مهم خدمات پس از فروش است. شرکت ایساکو به عنوان شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش ایران خودرو برای نهمین سال متوالی رتبه اول در ارائه خدمات را کسب کرد.

براساس اعلام مدیرعامل ایساکو ۴۲ شرکت عرضه کننده خودرو و ۲۲۸۱ نمایندگی مجاز مورد ارزیابی بازرسی کیفیت و استاندارد ایران قرار گرفتند؛ در پایان ایساکو با بیشترین نمایندگی در سراسر کشور توانست بر سایر رقبا پیروز شده و رتبه نخست را از آن خود کند. هم چنین رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش در بهار ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش ۲۵ امتیازی حکایت می کند.

گفتنی است برنامه توسعه صادرات و کسب سهم بالاتر از بازار جهانی از جمله مواردی است که به منظور ارتقای سطح کیفیت و شناخته شدن هر چه بیشتر در بازارهای دنیا در دستور کار ایران خودرو قرار گرفته است.

منبع:با اقتصاد

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا