خودروسازی خارجی

با حقوق بیت المال وظیفه شما پاسخگویی است

مؤثرترین سلاح بین‏ المللی علیه دشمنان و مخالفان سلاح تبلیغات است. سلاح ارتباطات رسانه ‏ای است. امروز این قوی‏ترین سلاح است و از بمب اتم هم بدتر و خطرناک‏تر است.

من مطبوعات را یک پدیده‏ی ضروری و لازم و اجتناب ‏ناپذیر برای جامعه ‏ی خودمان و هر جامعه ‏ای می‏دانم. بنده برای مطبوعات سه وظیفه قائلم: ۱- نقد و نظارت. ۲- اطلاع رسانی صادقانه و شفاف. ۳- طرح و تبادل آراء و افکار در جامعه.

اینها گوشه ای از بیانات مقام معظم رهبری در مورد خبرنگاران ورسانه هاست ایشان سه وظیفه اصلی برای رسانه ها در نظر گرفته اند و به مسئولین گوشزد نموده اند تا نقد پذیر باشند ایشان در بیات خوددر مورد نقد پذیری به این نکات اشاره کرده اند:

  • وظیفه‏ ی مسئولین انتقادپذیری است؛ البته نقدپذیری، فقط مخصوص مسئولین نیست.
  • برای شنیدن نقد، سینه‏ ای ‏گشاده و روی باز و گوش شنوا داشته باشید. هیچ ضرر نمی ‏کنید اگر از شما انتقاد بکنند.
  • نقد منصفانه و نقدپذیری متواضعانه هر دو لازم است.
  • حتی اگر منتقد اشتباه کرد، گوش کنید تا آنجاهایی که واقعاً درست است از شما فوت نشود.
  • نقدهای مصلحانه و خیرخواهانه (نقدهایی که باید شنید حتی اگر وارد هم نباشد):
    الف) از سوی دوستان
    ب) از سوی کسانی که دوست و طرفدار هم نیستند، دوست هم نیست، دشمن هم نیست، لیکن نقد است؛ انتقاد است؛ باید گوش کرد.
    ج) نقدهای غیرمغرضانه برخی نخبگان، انتقاد خوب هدیه‏ای است که باید گوش کرد.
    د) نصیحت علمای دینی، بزرگان دینی، مراجع را باید متنعم شمرد.
    ۶- البته نباید خود را در معرض اتهام قرارداد، نباید برای جنجا ل‏ آفرینی ‏ها – که کسانی دنبالش هستند- مسأله درست کرد و بهانه داد.
    ۷- هیچ دستگاهی نباید خود را از نقد و انتقاد مصون و از عیب خالی بداند. (این معنای حقیقی اصلاح نظام مورد نظر اسلام است)؛ همه مشمول این قاعده‏ی کلی هستند:
    الف) نقد،
    ب) اصلاح،
    ج) پاسخگویی.

حالا سوال اینجاست معاونت محترم وزارت صنعت کجای این بیانات رهبری  را خوب متوجه نمی شوید که جواب خبرنگاران را آنگونه داده اید و معتقد هستید خبر نگار فقط یه شخص عادی است نه زبان گویا ،گوش شنواو چشم بینای جامعه آیا درک سخنان رهبری تا این حد دشوار است ایشان که همیشه به شفافیت سخن میگویند .

آقای وزیر به نظر شما معاون شما باید جواب رسانه ها را اینگونه بدهد آیا پاسخگویی در نظام مقدس جمهوری اسلامی شیوع اش این چنین است . اگر هست به ما نشان دهید مگر غیر این ا ست که مقام معظم رهبری فرمودند نقد پذیر وپاسخگو باشید مگر سوال آن خبر نگار چه بود که جوابی با آن لحن تند نصیبش شد .آیا آقای وزیر زمان آن نرسیده تا برای معاون خود که اختیارات صنعت را در اختیارش گذاشته اید فکری بکنید؟آیا ایشان با تولید کنندگان ووارد کنندگان و سرمایه گذاران نیز اینطور برخورد میکند ؟

اینکه جز فرار سرمایه ودلسردی ارمغانی ندارد .

آیا معاون اقتصادی شما در خود نمی بیند برای رفتار ناپسند خود عذر خواهی کند؟

آقای وزیر این رفتار واین کلام اگر از سوی یک خبرنگار اتفاق می افتاد که الان در صف دادگاه مطبوعات بود ،چه شده که معاون شما با کت وشلوار و با ماشین بیت المال در اتاق خنک خود بر صندلی معاونت تکیه زده است .

مگر غیر این است که معاون شما در قبال حقوی که ار بیت المال دریافت می کند میبایست به خبرنگاران که نماینده مردم در رسانه ها هستند پاسخگو باشد .اگر هست ، که باید عذر خواهی کند وپاسخگو باشد و اگر نیست ، پس شعار های تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی را از ساختمان وزارت بردارید .

بنده به عنوان مدیر مسئول یک رسانه قصدتصمیم گیری برای شما ندارم ولی توصیه میکنم تا یکبار هم شده ایشان را با بیانات بر حق مقام معظم رهبری آشنا کنید .

یاداشت : عباس مغاری

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا