خودروسازی داخلی

بررسی آستون مارتین DB۱۱ AMR مدل ۲۰۱۹

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،سپس در طی یک سری تغییرات، سیستم تعلیق و اجزای فنی آن مورد به روزرسانی قرار گرفت . نتیجه این تغییرات نه تنها منجر به ایجاد پرفورمنسی نزدیک به نسخه گرانتر ۱۲ سیلندر بود بلکه کیفیت رانندگی با آن را نیز افزایش داد.

 آستون مارتین DB11 AMR

با این تفاسیر می شود گفت که DB۱۱ مُرده است و جای خود را به جانشینی خلف، تحت عنوان DB۱۱ AMR سپرده است. آقای اندی پالمر به عنوان مدیرعامل برند آستون مارتین اعلام کرده که این شرکت بریتانیائی در طی ۱۸ ماه گذشته موفق به فروش ۴۲۰۰ دستگاه DB۱۱ شده است. این خودرو مِن بعد تحت عنوان DB۱۱ AMR به بازار عرضه خواهد شد.

 آستون مارتین DB11 AMR

آستون مارتین DB۱۱ AMR اینک قادر به تولید ۶۳۰ اسب بخار قدرت بوده که حدود ۳۰ واحد زیادتر از مدل v۱۲ است. گشتاور حاصل از پیشرانه V-۸ با نسخه V-۱۲ یکسان و برابر ۷۰۰ نیوتن متر است. این رقم تنها ۲۴ نیوتن متر بیش از پیشرانه V-۸ قبلی است.

 آستون مارتین DB11 AMR

حداکثر سرعت AMR به ۳۳۵ کیلومتربرساعت میرسد که حدود ۱۳ واحد فراتر از سرعت مدل ۱۲ سیلندر و ۱.۶ کیلومتربرساعت زیادتر از بنتلی کانتیننتال جی تی است. همچنین توان خروجی AMR معادل چهار اسب بخار زیادتر از کانتیننتال GT بوده اما گشتاور ۹۰۰ نیوتن متری بنتلی، ترمز پیشتازی AMR را در همین جا می کشد. شتاب صفر تا صد AMR بر حسب ادعای شرکت سازنده، تنها معادل ۳.۷ ثانیه است. لازم به ذکر است این رقم در بررسی های انجام شده بر روی نسخه قبلی DB۱۱ معادل ۳.۸ ثانیه بود.

 آستون مارتین DB11 AMR

علاوه بر ارتقای عملکرد پیشرانه آستون مارتین AMR، بهبود سیستم تعلیق نیز یکی دیگر از نقاط قوت این خودرو به شمار می رود. عمده تغییرات صورت گرفته بر روی تعلیق قسمت عقب این خودرو بوده است که در نتیجه هندلینگ بهتری را نصیب AMR نموده است. همچنین کیفیت سواری آن نیز چندان مورد مصالحه قرار نگرفته و کاهش نیافته است.

 آستون مارتین DB11 AMR

از نظر بصری نیز تغییرات مناسبی در این خودرو صورت گرفته است. قطعات براق به رنگ مشکی در برخی نقاط بدنه به چشم می خورند و فیبر کربن نیز به صورت سفارشی تقریبا برای اکثر قطعات اجزای بدنه، از سقف و آینه ها گرفته تا اسپلیتر، دیفیوزر و رکاب ها، قابل ارائه خواهد بود.

 آستون مارتین DB11 AMR

همچنین رینگ ها با نمونه اسپرت تر ۲۰ اینچی فورج کاری شده، جایگزین شده اند. طرح های مشکی رنگ به داخل کابین نیز سرایت کرده اند. آلکانترا بسیاری از بخش ها را پوشش داده و خطوطی به رنگ سبز فسفری، به گونه ای هماهنگ با نمای بیرونی در داخل کابین آستون مارتین AMR به چشم می خورند. اگر چه تغییرات ظاهری چندان زیاد به نظر نمی رسد اما به هر حال، سیمای جذاب تری را برای این خودروی زیبا به ارمغان آورده است.

 آستون مارتین DB11 AMR

در همان ابتدای حرکت با AMR متوجه هندلینگ بهتر خودرو نسبت به نسل قبل خود خواهید شد. آستون مارتین AMR یکی از آن خودروهایی است که که از همان ابتدا بایستی آن را در حالت رانندگی اسپرت قرار دهید. در این حالت، سواری بسیار نرم و رفاه بخش است.

 آستون مارتین DB11 AMR

برای رانندگی پر سرعت و هیجان انگیز بایستی حالت اسپرت پلاس را انتخاب کنید. این خودروی ۱۹۰۲ کیلوگرمی، یک حالت رانندگی دیگر نیز دارد تا بتواند تمام قدرت خود را به رخ بکشد و آن حالت Track است.

 آستون مارتین DB11 AMR

در حالت استاندارد نیز، سیستم تعلیق کاملا از حالتی اسپرت گونه برخوردار است. همچنین حالت رانندگی اسپرت برای جاده های بین شهری باریک و پر پیچ و خم و البته کمی ناهموار مناسب است و حالت Track با سیستم تعلیق سفت تر، کنترل بدنه بهتری از خود به نمایش می گذارد.

 آستون مارتین DB11 AMR

با توجه به رانندگی که با این خودرو داشتیم، به نظر ما این طور احساس می شود که AMR در حدود ۵ درصد از نسخه قبلی DB۱۱ قوی تر باشد. از حیث شتاب گیری و یا قدرت ترمزها، تفاوت زیادی توجه انسان را به خود جلب نمی کند، حتی در سرعت های بالاتر شتابگیری سخت تر انجام می گیرد .

 آستون مارتین DB11 AMR

بررسی آستون مارتین DB11 AMR مدل 2019

بررسی آستون مارتین DB11 AMR مدل 2019

بررسی آستون مارتین DB11 AMR مدل 2019

بررسی آستون مارتین DB11 AMR مدل 2019

بررسی آستون مارتین DB11 AMR مدل 2019

بررسی آستون مارتین DB11 AMR مدل 2019

بررسی آستون مارتین DB11 AMR مدل 2019

بررسی آستون مارتین DB11 AMR مدل 2019

بررسی آستون مارتین DB11 AMR مدل 2019

بررسی آستون مارتین DB11 AMR مدل 2019

عملکرد جعبه دنده بسیار بهتر از قبل شده است. البته  AMR هنوز هم از همان گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ZF بهره می برد. تعویض دنده ها در حالت اتوماتیک بهتر از قبل انجام می شود. البته ما ترجیح دادیم تا از حالت تعویض دستی با استفاده از پدل شیفتر های بزرگ پشت غربیلک فرمان استفاده کنیم.

بررسی آستون مارتین DB11 AMR مدل 2019

بررسی آستون مارتین DB11 AMR مدل 2019

تفاوت اساسی که بین دو حالت اسپرت و Track وجود دارد، این است که در حالت رانندگی Track عمل تعویض دنده ها با زمختی زیادتری همراه است که البته گاهی دوست داشتنی است و گاهی چندان مورد علاقه شما واقع نخواهد شد. اما در این بین، طنین صدای غرش پیشرانه در هر حالتی جذاب و هیجان انگیز خواهد بود.

همچنین در یک اتوبان سرعت آزاد آستون مارتین AMR سریعا به سرعت ۲۸۱ کیلومتربرساعت رسید و می توانست سریعتر نیز حرکت کند.

 آستون مارتین DB11 AMR

به طور کلی، اگرچه AMR صرفا یک خودروی اسپرت نیست اما قوای محرک فوق العاده ای دارد، زیبا و قدرتمند است و اینک از جلوه های بصری جذاب تری نیز نسبت به گذشته برخوردار شده است.

 آستون مارتین DB11 AMR

AMR یک GT قانع کننده و بسیار هیجان انگیز است. نه تنها اختلاف عملکردی آنچنانی میان مدل V۱۲ و AMR V۸ وجود ندارد، بلکه رانندگی با AMR بهتر و لذت بخش تر است. اگر ما توانایی مالی خرید DB۱۱ را داشتیم، حتما نسخه V۱۲ را فراموش می کردیم و به سراغ DB۱۱ AMR می رفتیم.

 آستون مارتین DB11 AMR

 آستون مارتین DB11 AMR

منبع:نوداد

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا