خودروسازی خارجی

بررسی مقایسه‌ای شورلت کامارو ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹

کمپانی شورولت اخیرا نسخه جدیدی از کامارو را معرفی و فورد ماستنگ و داج چلنجر را به چالش کشیده است. نمایندگی های فروش این کمپانی از این پس می تواند نسخه ۲۰۱۹ و بازنگری شده این خودروی عضلانی را همچون گذشته در دو مدل کوپه و کانورتیبل به دست مشتریان برسانند.

اگر نگاهی به تصاویر این کامارو جدید انداخته باشید قطعا متوجه تغیرات ظاهری و بازنگری عمده بصری در این خودرو نسبت به مدل سال ۲۰۱۸ خواهید شد. علاوه بر معرفی نسخه جدید کامارو توربور ۱LE که به رده خودروهای کامارو ۱LE با عملکرد بالا خواهد پیوست، تغییرات عمده ای نیز در بخش تجهیزات رفاهی و فنی کامارو سال ۲۰۱۹ رخ داده است.

در ادامه با ما همراه باشید تا ضمن مشاهده تصاویر کامارو جدید آن را با مدل ۲۰۱۸ مقایسه کنیم:

نمای سه‌چهارم جلو مدل کوپه

نمای جلوی مدل کوپه کامارو به صورت کامل تغییر کرده و بازنگری شده است. جلوپنجره در کل پهنای خودرو بسط داده شده و نمای لبخندمانندی به این کوپه اسپرت بخشیده است.

گفته می شود این جلوپنجره جدید مشبک مانند با دسترسی بیشتر به هوا سبب خنک شدن بهتر موتور و ترمزها و همچنین کاهش لیفت آئرودینامیکی می شود.

به علاوه چراغ های جلو نیز نمای متفاوتی به خود گرفته و رنگ های جدید در آن ها بکار رفته برده شده است.

در مدل های سوپر اسپرت (SS) که از یک موتور ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری استفاده می‌شود بهبود جریان ورودی هوا با توجه به طراحی فلوتی نشان شورولت کمک فراوانی به موتور خودرو می کند.
نمای روبرو مدل کوپه

اگر بخواهیم دماغه مدل سوپر اسپرت کامارو ۲۰۱۹ با دقت بیشتری بررسی کنیم بهتر است از نمای روبرو به آن نگاهی بیاندازیم. نمای جلوی این خودرو با توجه به چراغ‌های جلوی خاص، جلوپنجره مشکی براق، کاپوت دارای ورودی هوا، پرده‌های هوا و طراحی خاصشان بی نظیر است.

گفته می شود کارایی پره‌های هوای ویژه در کناره‌ های خودرو در راستای بهبود داون فورس در حین به حداقل رساندن درگ (نیروی مقاومت ایرودینامیکی) تعریف شده است. شورولت ضمن تحسین خودروی جدید خود مدعی است که فلسفه و اعتقاد مورد استفاده طراحان کامارو به صورتی است که طبق آن همه‌چیز نه تنها باید زیبا باشد بلکه پرفورمنس بالایی را نیز باید به نمایش بگذارد.
نمای سه‌چهارم جلو مدل کانورتیبل

در تصویر فوق مدل سوپر اسپرت (SS) کانورتیبل ۲۰۱۸ با رالی اسپرت (RS) کانورتیبل ۲۰۱۹ مقایسه شده‌ است.

عمده تغییرات ذکر شده در مورد مدل کوپه در نسخه کانورتیبل نیز اعمال شده و طبیعتاً سبب ایجاد ظاهر جدیدتر و مدرن تری شده است.

ورودی هوای قسمت های پایینی این مدل ضمن حفظ شباهت های کلی با مدل قبلی، فرم جدیدی به خود گرفته اند. چراغ‌های جلوی LED و کاپوت نیز اصلاح شده‌اند. توجه داشته باشید در این تصویر کامارو
نمای سه‌چهارم عقب مدل کوپه

به احتمال زیاد شما نیز درست مثل ما با مشاهده تصاویری قسمت های عقبی کامارو جدید به این نتیجه رسیده اید که شدت تغییرات ظاهری در عقب خودرو بیشتر بوده است. این تغییرات علاوه بر بازنگری در طراحی بدنه چراغ‌های LED را نیز در برگرفته است.

هر دو مدل رالی اسپرت و سوپر اسپرت دیفیوزرهای عقب خاص خود را دارند به علاوه چراغ ‌ها نیز رنگ تیره تری به خود گرفته و رینگ‌های ۲۰ اینچی جدید در هر دو مدل بکار رفته است. در مدل های مجهز به سیستم دوتایی اگزوز، پنل پخش کننده منحصر به فردی به خودرو اضافه شده که حالتی گرد مانند به ظاهر آن می بخشد.
فضای داخلی و درون کابین

۲۰۱۸ chevy camaro interior

شورولت هنوز جزئیات زیادی در مورد کابین کامارو ۲۰۱۹ در اختیار رسانه ها قرار نداده است. با توجه به عکس های جاسوسی که از این خودرو موجود است تنها اطلاعات کمی از تغییرات و فناوری های بکار رفته در درون کابین آن در دسترس است.

در حال حاضر ما تنها می دانیم که کامارو جدید به آینه دید عقب دیجیتال به صورت آپشنال، دوربین دنده ‌عقب استاندارد با کیفیت بالا، سیستم اینفوتیمنت (اطلاعات-سرگرمی) با صفحه نمایشگر ۷ و ۸ اینچی و نورپردازی جدید مجهز است.

گفته می شود صفحه نمایشگر لمسی ۷ اینچی به سیستم اینفوتینمنت ۳ مجهز بوده و قابل متصل شدن به گوشی های هوشمند در آن دیده می شود. در نسخه ۸ اینچی این نمایشگر قابلیت اتصال به فضای ابری، ناوبری، تشخیص صوتی و اپلیکیشن های پیش فرضی که از طریق اینترنت بروزرسانی می شوند نیز وجود دارد.

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا