خودروسازی داخلی

بررسی میتسوبیشی اوت لندر PHEV فیس لیفت ۲۰۱۸

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،این خودرو از سال ۲۰۱۳ تاکنون در بازار حضور داشته و هیچ خودروساز دیگر نتوانسته یا نخواسته رقیب مستقیمی برای کلاس قیمتی زیر ۴۰ هزار پوند تولید کند. با توجه به اینکه اوت لندر پلاگین هیبریدی در اروپا فروش بالایی دارد بنابراین خودروسازان دیگر یک فرصت بسیار بزرگ را از دست داده اند.

میتسوبیشی اوت لندر PHEV

اما این موضوع به زودی تغییر می یابد. گزینه های گران تری همچون ولوو XC۶۰ T۸ وجود داشته اند و کیا نیروی پلاگین نیز استایل یک شاسی بلند را در مقیاسی کوچک تر ارائه می کند؛ اما به نظر نمی رسد اوت لندر PHEV در این کلاس نگرانی زیادی داشته باشد.

میتسوبیشی اوت لندر PHEV

این خودرو از نظر قوای محرکه هیبریدی برخی تغییرات بزرگ را تجربه کرده و تنها پیشرانه الکتریکی جلو است که از مدل قبلی به نسخه فیس لیفت راه یافته است. یک پیشرانه الکتریکی جدید در عقب، ژنراتور نوین، باتری با ظرفیت زیادتر و پیشرانه بنزینی جدید همه و همه برای اولین بار در اوت لندر ۲۰۱۸ دیده می شوند. این پیشرانه بنزینی ۲.۴ لیتری جای نسخه ۲ لیتری قبلی را گرفته و قدرت ۱۳۳ اسبی آن کاملاً به خروجی ۱۱۹ اسبی مدل قبلی برتری دارد. همچنین گشتاور نیز از ۱۹۰ به ۲۱۱ نیوتون متر افزایش یافته است. بعلاوه قدرت پیشرانه الکتریکی عقبی نیز از ۸۱ به ۹۴ اسب بخار رسیده است.

میتسوبیشی اوت لندر PHEV

اوت لندر همچون قبل به صورت چهار چرخ محرک الکتریکی عمل می کند و پیشرانه بنزینی تنها چرخ های جلو را در شتاب گیری های سنگین به حرکت درمی آورد. در اکثر زمان ها این پیشرانه احتراق داخلی به عنوان یک ژنراتور و کمک حال باتری کار می کند.

میتسوبیشی اوت لندر PHEV

گفته می شود این بهینه سازی ها باعث افزایش راندمان مجموعه شده و پرفورمنس خودرو را نیز بهبود بخشیده است. بر پایه تست های NEDC انجام شده، میزان آلایندگی خودرو کاهش یافته و مصرف سوخت آن نیز کمتر از ۱.۹ لیتر در هر صد کیلومتر است. البته در تست های واقعی تر WLTP شاهد آلایندگی ۴۶ گرمی دی اکسید کربن در هر کیلومتر و مصرف سوخت ۲ لیتری هستیم. میتسوبیشی ادعا می کند اوت لندر PHEV در حالت الکتریکی بُرد ۴۵ کیلومتری دارد.

میتسوبیشی اوت لندر PHEV

در تست های مقایسه ای با نسخه پیش از فیس لیفت واضح است که قوای محرکه جدید بهتر عمل می کند. خودرو در حالت تمام الکتریکی چابک تر بوده و گشتاور زیادتر پیشرانه ای بزرگ تر باعث شده اوت لندر در شتاب گیری سنگین کم نیاورد.

میتسوبیشی اوت لندر PHEV

بررسی میتسوبیشی اوت لندر PHEV فیس لیفت 2018

بررسی میتسوبیشی اوت لندر PHEV فیس لیفت 2018

فرایند جدید جوشکاری، شاسی این خودرو را محکم تر کرده و سیستم تعلیق نیز برای بهبود سواری و راحتی بازنگری شده است. فرمان اصلاح شده اوت لندر هم اکنون سبک تر، دقیق تر و سریع تر از قبل است.

صرف نظر از به روزرسانی های صورت گرفته، اوت لندر PHEV هنوز هم خودروی پرسرعتی نیست. این خودرو در پیچ ها بسیار سنگین حس شده و تکان های بدنه زیادتری در مقایسه با اکثر شاسی بلندهای دیگر دیده می شود. سواری خودرو در سرعت های بالا کاملاً شناور بوده و در سطوح ناهموار نیز ناهنجاری از خود بروز می دهد.

بررسی میتسوبیشی اوت لندر PHEV فیس لیفت 2018

برخلاف بازنگری های فنی، اوت لندر از نظر طراحی خارجی خیلی تغییر نکرده است. مه شکن ها هم اکنون گوشه دار بوده و جلوپنجره نیز کمی تغییر کرده است. همچنین رینگ ها طراحی جدیدی داشته و بال عقب نیز بزرگ تر است؛ اما میتسوبیشی می گوید نتایج نظرسنجی از مشتریان کنونی نشان می دهد که آن ها خواهان تغییرات بزرگ در طراحی نبوده اند و شرکت هم همین کار را انجام داده است.

بررسی میتسوبیشی اوت لندر PHEV فیس لیفت 2018

اما تغییرات صورت گرفته در کابین واضح تر به چشم می آیند. یک صفحه نمایش دیجیتال متفاوت بین پشت آمپرها وجود داشته و تریم جدیدی نیز بکار رفته است. همچنین جای دکمه های کابین تغییر یافته است. مدل های فول اوت لندر PHEV دارای صندلی های بسیار راحتی هستند. طراحی این خودرو در مقایسه با دیگر شاسی بلندها کاملاً از مد افتاده به نظر می رسد. کیفیت ساخت کابین به اندازه کافی خوب بوده اما هنوز هم پلاستیک های ارزان قیمت در جعبه داشبورد و کنسول مرکزی به چشم می خورند.

بررسی میتسوبیشی اوت لندر PHEV فیس لیفت 2018

میتسوبیشی اوت لندر پلاگین هیبریدی برای بسیاری از خریداران گزینه خوبی است و این به روزرسانی ها جذابیت آن را حفظ کرده اند. اگر خواهان شاسی بلندی کم مصرف و بی دردسر هستید کمتر خودرویی می تواند به میتسوبیشی نزدیک شود اما اگر خودرویی هیبریدی می خواهید که شاسی بلند نیست و یا هم کلاً شاسی بلندی پلاگین هیبریدی نمی خواهید جایگزین های زیادی وجود دارند که سواری بهتری در مقایسه با این خودرو ارائه می کنند.

بررسی میتسوبیشی اوت لندر PHEV فیس لیفت 2018

بررسی میتسوبیشی اوت لندر PHEV فیس لیفت 2018

بررسی میتسوبیشی اوت لندر PHEV فیس لیفت 2018

بررسی میتسوبیشی اوت لندر PHEV فیس لیفت 2018

مشخصات میتسوبیشی اوت لندر PHEV ۴h

  • قیمت: ۳۹۵۰۰ پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری بنزینی به همراه دو پیشرانه الکتریکی
  • قدرت: ۱۳۳ اسب بخار پیشرانه بنزینی، ۸۱ اسب بخار پیشرانه الکتریکی جلویی، ۹۴ اسب بخار پیشرانه الکتریکی عقبی
  • گیربکس: CVT اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۰.۵ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۲ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع:نوداد

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا