خودروسازی داخلی

بررسی نسخه پیش تولیدی ب ام و سری ۸

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،خودروی مورد بررسی از نوع M۸۵۰i XDrive بوده و در اینجا به بررسی عملکرد شاسی و قوای محرکه آن خواهیم پرداخت. برخی اجزای پوشانده نشده کابین در میان گجت های دیگر قابل مشاهده هستند. سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive۷ نخستین مرتبه در این خودرو مورد استفاده قرار گرفته و سپس به سمت ایکس۵ روانه خواهد شد.

یک پیشرانه V-۸ توربوشارژ ۴.۴ لیتری با توان ۵۲۳ اسب بخار و گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر در این خودرو وجود دارد. فعلا خبری از پیشرانه دیزلی و هیبریدی در این خودرو به گوش نمی رسد.

بررسی نسخه پیش تولیدی ب ام و سری 8

سامانه فرمان پذیری چرخ های عقب، دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی M اسپرت، کمک فنرهای تطبیق پذیر و سامانه جدیدی موسوم به پایدارسازی دورانی فعال، در لیست تجهیزات فنی این خودرو مشاهده می شود.

ظاهر پیشرانه موجود در سری ۸ مشابه انواع نسخه های V-۸ ب ام و سری ۵ است، با این تفاوت که بیش از نیمی از اجزای آن به منظور افزایش توان خروجی تغییر یافته اند. از جمله این تغییرات می توان به استفاده یک توربوشارژر بزرگتر و قدرتمندتر، سیستم جرقه زنی با ولتاژ بالاتر و قطعات داخلی مستحکم تر و بادوام تر به منظور افزایش تحمل فشار، اشاره نمود. سری ۸ به لطف ۶۷ اسب بخار و ۱۰۰ نیوتن متر گشتاور زیادتر نسبت به M۵۵۰، یکی از بزرگترین و قدرتمندترین محصولات BMW محسوب می شود، به ویژه که گشتاور پیشرانه از دور موتور ۱۸۰۰ در دسترس راننده قرار دارد.

ب ام و سری 8

در جاده، BMW سری۸ بسیار منعطف و مملو از انرژی است؛ با قدرت به پیش می رود و شتاب نفس گیری را ارائه می دهد. گیربکس هشت سرعته بازطراحی شده در تعامل با پیشرانه، بگونه ای عمل می کند که گشتاور موتور را افزایش داده و تعویض دنده ها را با سرعت بالاتری انجام می دهد. در دنده معکوس ها نیز به نحو یکنواخت و بادقت عمل می نماید.عملکرد غربیلک فرمان نیز از دقت کافی برخوردار بوده، سفتی مناسبی دارد و حس اطمینان خاطر را به راننده منتقل می نماید. خود غربیلک فرمان نیز مشابه انواع استاندارد موجود در سایر محصولات BMW احساس می شود و به همان اندازه ضخامت دارد اما به گفته مهندسان، به دلیل بهبودهای صورت گرفته، حس ناشی از تماس لاستیک ها باسطح جاده که به غربیلک فرمان مخابره می شود، در مقایسه با انواع دیگر ارتقا داده شده و خوشایندتر خواهد بود.

ب ام و سری 8

حالت کامفورت، تنظیمات شاسی، قوای محرکه، سفتی فرمان و صدای پیشرانه را در ساکت ترین حالت ممکن قرار خواهد داد. این حالات بسیار آرامش بخش بوده و طنین صدای پیشرانه به خوبی در نطفه خفه می شود. اما با گزینش حالت اسپرت و اسپرت پلاس شرایط تغییر نموده، همه چیز خوی تهاجمی به خود گرفته و شما را به کشف محدودیت های عملکردی شاسی تشویق می نماید.

ب ام و سری 8

به لطف سامانه فرمان پذیری چرخ های عقب شما می توانید مسیرهای باریک و پر پیچ و خم را با چابکی و اعتماد به نفس زیادتری طی نمائید. تنها آپشن ارائه شده در اینجا به سیستم تعلیق حرفه ای M به همراه پایداری سازی فعال دورانی تعلق دارد.این سیستم حین عبور از مسیرهای مستقیم با ایجاد تغییرات در تعلیق موجب قطع ارتباط اجزای آن با یکدیگر شده و بدین ترتیب باعث افزایش آسایش سواری خودرو می شود. این سیستم قادر است تا مجددا ارتباط این بخش ها را به منظور افزایش چابکی و کاهش حرکت گهواره ای(بادی رول) برقرار نماید.

ب ام و سری 8

سامانه چهار چرخ محرک XDrive به همراه دیفرانسیل Mاسپرت، چسبندگی بی نظیری را برای سری ۸ به ارمغان آورده اند. شما می توانید در سری ۸ با سرعت هرچه تمام تر به منابع قدرت پیشرانه دسترسی پیدا نموده و آن را به چرخهای خودرو با چسبندگی بسیار زیاد منتقل نمایید.

ب ام و سری 8

این خودرو در نوربرگ رینگ مورد بررسی قرار گرفته و در عبور از پیچ ها و مسیرهای منحنی شکل، پایداری و چابکی بسیار زیادی از خود به نمایش می گذارد.

سخن پایانی

شما قادر نخواهید بود تا از تکنولوژی های فراوان به کار رفته در سری ۸ صرف نظر نمایید، چرا که بدون اطلاع و توجه راننده، همواره مشغول به کار و اصلاح فرایند رانندگی هستند.ب ام و سری ۸ یک خودروی اسپرت تمام عیار، دارای سواری آسایش بخش در مسیرهای مستقیم و مقاوم در برابر حرکت گهواره ای حین عبور از پیچ است و در آن اثری از کم فرمانی مورد انتظار در خودروهای بزرگ جثه ی چهار چرخ محرک مشاهده نمی شود.

ویژگی های دو حالت اسپرت پلاس و کامفورت به حدی با یکدیگر در تضاد است که گویی در هر یک از این حالات، سوار بر خودروی متفاوتی هستیم.

اگرچه قضاوت نهایی را پس از عرضه رسمی و بررسی نسخه نهایی به آگاهی تان خواهیم رساند اما چیزی که مبرهن است، این نکته است که رقبای گران قیمت سری۸ بایستی خود را برای رویارویی با یک حریف پرقدرت آماده نمایند.

ب ام و سری 8

منبغ:نوداد

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا