خودروسازی داخلی

بررسی نیسان ۳۷۰Z مدل ۲۰۱۹

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،۳۷۰z هم اینک در یازدهمین سال تولید خود قرار دارد و تغییرات چندانی را نسبت به سال ۲۰۰۹ که جایگزین ۳۵۰z شد، به خود ندیده است. فروش نیسان ۳۷۰z در ایالات متحده با کاهش مواجه شده و به ۴۶۱۴ دستگاه در سال ۲۰۱۷ رسیده است و در سال جاری نیز با ۲۵ درصد کاهش نسبت به زمان مشابه سال پیش مواجه بوده است.

نیسان 370Z

مدل ۳۷۰z اینک به دومین محصول کم فروش شرکت نیسان پس از GT-R بدل شده و با این وجود، همچنان پس از حدود یک دهه تغییر خاصی در آن ایجاد نشده است. بهای نسخه پایه ۳۷۰z در حدود ۳۰ هزار دلار است و با ۳۳۲ اسب بخار قدرت نهفته در زیر کاپوت، این کوپه دیفرانسیل عقب چندان هم خودروی دمده ای محسوب نمی شود. سال گذشته نیز نیسان تلاش نمود تا با ارائه نسخه heritage که برخی آپشن ها نظیر: آینه های جانبی مشکی، گرافیک بیرونی مشکی براق، دوخت زرد رنگ پوشش های چرمی کابین و تزیینات چرمی زردرنگ غربیلک فرمان بر آن مضاف شده بود، کمی بر جذابیت مدل پایه این خودرو بیافزاید. لازم به ذکر است نسخه heritage در رنگ های زرد، آبی و مشکی به فروش می رسد. بهای نمونه مورد بررسی به همراه کفپوش ۱۴۰ دلاری به ۳۱,۸۰۵ دلار رسیده است. این قیمت در حدود ۱۵۹۵ دلار کمتر از مزدا میاتا MX-۵ با قدرت ۱۵۵ اسب بخار و پیشرانه ۲ لیتری است.

نیسان 370Z

خودروی ۳۷۰z با پیشرانه V-۶، بسیار سریع تر از مزدا میاتا است. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت این خودرو برابر ۵ ثانیه بوده و نتایج حاصل از آزمون یک چهارم مایل آن هم برابر ۱۳.۶ ثانیه در سرعت ۱۷۰.۶ کیلومتربرساعت بوده است. میزان شتاب ۳۷۰z تقریبا معادل مدل ۳۰۰zx توربو ۱۹۹۱ است.

نیسان 370Z

پیشرانه های سری VQ نیسان  از سال ۲۰۰۲ تا کنون نیروبخش انواع و اقسام خودروهای سدان، پیکاپ و شاسی بلند نیسان بوده اند. ۳۷۰z به نمونه ۳.۷ لیتری با ضریب تراکم ۱:۱۱ مجهز شده که حداکثر توان خروجی آن در دور موتور ۷۰۰۰rpm قدرت خود را به نمایش می گذارد. همچنین حداکثر گشتاور این پیشرانه برابر ۳۶۶ نیوتن متر است که در دور موتور ۵۲۰۰rpm نمایان می شود.

نیسان 370Z

همچنین میزان زیادی گشتاور در دورهای پایین موجود است که رانندگی با ۳۷۰z را در سطح شهر تسهیل می کند. گیربکس شش سرعته این خودرو دارای ضرایب دنده نسبتا کوتاه است و به همین دلیل خودرو در سرعت های بالاتر نیز شتاب گیری خوبی دارد و کمتر احتیاج به معکوس کشیدن در این خودرو احساس خواهد شد.

نیسان 370Z

متاسفانه لرزش های زیادی در اهرم تعویض دنده حس می شود، تا حدی سنگین و سفت به نظر رسیده و همانند پدال کلاچ عملکرد دلنشینی ندارد.

نیسان 370Z

برخلاف سنگینی و سفتی بیش از حد اهرم تعویض دنده، غربیلک فرمان ۳۷۰z بسیار نرم بوده و به راحتی با یک انگشت چرخانده می شود.

نیسان 370Z

پنل کیلومترشمار پشت غربیلک فرمان جانمایی دقیق و بسیار مناسبی داشته و درست در همان جایی است که باید برای یک خودروی اسپرت در نظر گرفت.همچنین یک نشانگر دمای روغن هم وجود دارد که این روزها دیگر غیر معمول به نظر می رسد. چراغ نشانگر قرمز رنگ دنده ها هم در دور موتور ۷۰۰۰rpm شروع به چنگ زدن می کند.

نیسان 370Z

ادوات داخلی کابین به خوبی در کنار هم گردآوری شده است. فقدان امکانات مدرنی نظیر صفحه نمایشگر لمسی، سامانه های کمکی راننده همچون مانیتورینگ نقاط کور کاملا احساس می شود.

نیسان 370Z

بررسی نیسان 370Z مدل 2019

بررسی نیسان 370Z مدل 2019

بررسی نیسان 370Z مدل 2019

بررسی نیسان 370Z مدل 2019

بررسی نیسان 370Z مدل 2019

بررسی نیسان 370Z مدل 2019

شاسی ۳۷۰z با ساختار استرات-تاور سه نقطه ای در جلو و وجود یک میله استحکام بخش در عرض فضای زیرین صندوق عقب، قرص و محکم جلوه می کند. با وجود توزیع ۵۵.۲ درصدی وزن ۱۵۰۹ کیلوگرمی این خودرو در بخش جلو اما ۳۷۰z از تعادل خوبی حتی در حین عبور سریع از روی ناهمواری های سطح جاده برخوردار است. لکن در سرعت های بالاتر ناگهان عملکرد سامانه تعلیق به صورت ناامیدکننده ای، غیرمطمئن به نظر می رسد. همچنین مقدار زیادی کم فرمانی در دماغه ۳۷۰z پدیدار خواهد شد.

نتایج حاصل از تست شتاب جانبی این خودرو ما را به ثبت رکورد ۰.۸۹g رساند که با مزدا میاتا برابری می کند. همچنین در سرعت های بالا، عملکرد پدال ترمز چندان باب میل ما نبود و کمی طولانی و بیش از حد تقویت شده جلوه می کند. پس از فشردن ترمز، ۳۷۰z از سرعت ۱۱۲ کیلومتربرساعت در فاصله ۵۴.۸۶ متری به طور کامل متوقف شد که حدود ۱.۵ متر طولانی تر از رکورد ترمز میاتا است.

نیسان 370Z

همچنین عملکرد دیفرانسیل خودرو هم کمی با مشکل مواجه است. اگر شما سامانه کنترل پایداری را خاموش کنید، در عبور از پیچ های باریک کمی با مشکل و محدودیت مواجه خواهید شد. البته با سفارش دیفرانسیل لغزش محدود و پرداخت بهای ۳,۷۳۰ دلاری آن، این مشکل تا حد زیادی برطرف خواهد شد. همچنین با پرداخت این مبلغ، یک مجموعه ترمز بزرگتر و رینگ های ۱۹ اینچی هم به خودروی شما اضافه خواهد شد.

نیسان 370Z

نیسان 370Z

بررسی نیسان 370Z مدل 2019

بررسی نیسان 370Z مدل 2019

آنگونه که ما اطلاع داریم، هنوز خبری از کار بر روی تولید نسل هفتم مدلهای Z نیسان آغاز نشده و معلوم هم نیست که چه زمانی این پروژه اجرا خواهد شد. امیدواریم هر چه زودتر شاهد شروع این امر باشیم، چراکه با توجه به معرفی نسل جدید تویوتا سوپرا اصلا جایز نیست که ۳۷۰z با همان تکنولوژی و شمایل قدیمی به کار خود ادامه دهد.

بررسی نیسان 370Z مدل 2019

بررسی نیسان 370Z مدل 2019

بررسی نیسان 370Z مدل 2019

بررسی نیسان 370Z مدل 2019

بررسی نیسان 370Z مدل 2019

بررسی نیسان 370Z مدل 2019

منبع:نوداد

 

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا