خودروسازی خارجی

تجربه رانندگی با ام جی ۶ مدل ۲۰۱۸ جدید

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،ام جی ۶ بر پایه رووی i۶ که حدود یک سال پیش در چین عرضه شد شکل گرفته است. دو مدل را می توان انتخاب کرد: نسخه ای بنزینی و مدلی پلاگین هیبریدی. این خودرو که به غربیلک فرمان D شکل مسابقه ای شکل و صندلی های چرمی با تریمی قرمز مجهز شده قول می دهد که چیزهای زیادی در مقایسه با نسل قبلی برای گفتن داشته باشد.

یک تست درایو محدود در پیستی چینی ثابت کرد که نسل جدید ام جی ۶ هم چابک است و هم سریع. گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه خودرو در سرعت های پایین عملکرد خوب و پرسرعتی داشته و تعویض های نرمی انجام می دهد اما زمانی که به آن فشار بیاورید کمی تعلل را حس خواهید کرد. فرمان خودرو اساساً سبک بوده اما در جاده عملکرد معقولی داشته و باعث می شود این ام جی لذت بخش حس شود.

تجربه رانندگی با ام جی 6 مدل 2018 جدید

متأسفانه اخبار خوب همین جا به پایان می رسند. اگرچه ام جی ۶ جدید ظاهر بهتری در مقایسه با رووی i۶ داشته اما هنوز هم نمی توان آن را خیلی برجسته دانست. ظاهر کلی خودرو ما را به یاد محصولات ژاپنی حدود ۲۰ سال قبل می اندازد. هرچند سلایق متفاوت بوده و ممکن است طراحی ظاهری این خودرو برخی را مجذوب نماید. کاپوت خمیده و جلوپنجره الماسی باعث بهبود ظاهر خودرو شده اند.

تجربه رانندگی با ام جی 6 مدل 2018 جدید

اگرچه کابین محصول جدید ام جی از نظر زیبایی شناسی خوب است اما در بحث کیفیت کم می آورد. درحالی که تریم چرم قرمز مدل تروفی حاضر در تست احساس خوبی منتقل می کند اما بخش بالایی داشبورد و درب ها از پلاستیک سخت ساخته شده اند. البته دوخت قرمز روی فرمان و پلاستیک هایی با ظاهر فیبر کربنی به همراه پدال های فلزی این حالت را بهبود داده اند اما در کل احساسی که از کابین منتقل می شود اندکی ارزان قیمت بودن را تداعی می کند.

تجربه رانندگی با ام جی 6 مدل 2018 جدید

در عوض ام جی ۶ جدید، لیست تجهیزات سخاوتمندانه ای دارد که از جمله آن ها می توان به دوربین دید عقب ۳۶۰ درجه و کنترل صوتی اشاره کرد. از نظر ایمنی می توان به ۶ کیسه هوا، ترمز اضطراری خودکار و هشدار خروج خودرو از خط اشاره کرد.

تجربه رانندگی با ام جی 6 مدل 2018 جدید

علیرغم خط سقف خمیده ای که کار شده فضای صندلی عقب برای سرنشینان قدبلند معقول می باشد. سرنشینان عقب از ورودی های هوای مجزای خود و شارژ USB در کنسول مرکزی بهره مند هستند. صندوق عقب خودرو نیز کافی و بزرگ است.

تجربه رانندگی با ام جی 6 مدل 2018 جدید

ما همچنین توانستیم مدتی کوتاه پشت فرمان eMG۶ پلاگین بنشینیم. این خودرو که ظاهر یکسانی با برادر طبیعی خود دارد از پیشرانه سه سیلندر توربوی شاسی بلند ZS به همراه واحد الکتریکی ۸۲ اسبی سود می برد. محدوده حرکتی الکتریکی ام جی ۶ برابر با ۵۳ کیلومتر بوده که آن را در رده ای برابر با رقبای اروپایی همچون فولکس واگن گلف GTE قرار می دهد. خودروی چینی BYD Qin Pro نیز عملکرد مشابهی داشته اما می تواند با یک بار شارژ ۱۰۰ کیلومتر را طی کند.

تجربه رانندگی با ام جی 6 مدل 2018 جدید

موضوع سورپرایز کننده اینکه نسخه پلاگین هیبریدی ام جی ۶ کندتر از مدل استاندارد است. این خودرو از رینگ های ۱۷ اینچی استفاده می کند اما به نظر می رسد کنترل حرکات بدنه تحت تأثیر قرار نگرفته است. پیشرانه بنزینی و الکتریکی بدون تعلل با یکدیگر کار می کنند و تنها چیزی که نشان می دهد در حالت هیبریدی هستیم ناله ی ضعیف پیشرانه می باشد.

تجربه رانندگی با ام جی 6 مدل 2018 جدید

تجربه رانندگی با ام جی 6 مدل 2018 جدید

تجربه رانندگی با ام جی 6 مدل 2018 جدید

اگرچه سواری ام جی ۶ جدید به طور معقولی خوب است اما نمی تواند از جنبه های دیگر قابل توجه نشان دهد. عملکرد خوب خودرو در جاده تحت تأثیر کیفیت نه چندان خوب کابین قرار می گیرد و ام جی از این نظر حرفی برای گفتن در مقابل رقبای اروپایی ندارد. البته عرضه ی نسخه ی پلاگین هیبریدی ام جی ۶ طیف مشتریان بالقوه آن را افزایش می دهد.

تجربه رانندگی با ام جی 6 مدل 2018 جدید

تجربه رانندگی با ام جی 6 مدل 2018 جدید

مشخصات MG۶ ۱.۵T Trophy

  • قیمت: ۱۶۷۵۰ پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو
  • قدرت/گشتاور: ۱۶۶ اسب بخار/۲۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۷.۱ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۱۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۵.۹ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع:نوداد

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا