خودروسازی خارجی

تحریم‌های صنعت خودرو از ۱۵ مرداد آغاز می‌شود/ تحریم‌ها بسیار خشن و مهلک است

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،محمدرضا نجفی‌منش امروز در سی و نهمین جلسه هیأت نمایندگان اتاق تهران در مورد طرح جدید ترامپ جهت ایجاد مشکلات اقتصادی و راهکارهای پیشنهادی گفت:‌ از ۱۵ مرداد تحریم‌‌های صنعت خودرو آغاز می‌شود.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه خودرو تحریم نیست،‌ گفت: این تحریم‌ها شامل قطعات و مواد اولیه خودرو است که حاکی از این است که این بار تحریم‌ها بسیار خشن و مهلک است.

وی افزود: به طوری که بعضی شرکت‌ها جرات همکاری با ایران را ندارند و علیرغم سرمایه‌گذاری‌های هنگفت برخی شرکت‌های خودروسازی در ایران حاضر به ادامه همکاری با ما نیستند.

نجفی‌منش اظهار داشت: حداقل ۵۰۰ نفر در خزانه‌داری آمریکا به کار گرفته شده که مسائل تحریم‌های ایران را دنبال کنند و به نظر می‌رسد، ما برای مقابله با این کار باید ۵ هزار نفر را به کار بگیریم.

وی در ادامه به راهکارهای پیشنهادی اشاره کرد و گفت: ایجاد ستاد مقابله با تحریم‌ها با ستاد ویژه اقتصادی بخش معاون اول ریاست جمهوری یکی از این راهکارهاست.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: این ستاد باید با همکاری وزارت امور خارجه مسائل را پیگیری کند و با یکصدایی با ارتباط با سایر کشورها از طریق وزیر امور خارجه مسائل را پیگیری کنیم.

نجفی‌منش بیان داشت:‌همچنین ارتباط دائم با شرکت‌ها برای حل مشکلات لازم است و پیشنهاد می‌شود در اموری مانند گمرک، استاندارد،‌ نظام مالیاتی، تامین اجتماعی و بانک‌ها تسهیل‌گری صورت گیرد.

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا