خودروسازی داخلی

رونمایی از نیسان ایکس تریل ۲۰۱۸

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس، طی مراسمی که شب گذشته در محل شرکت جهان نوین آریا برگزار شد این شرکت از جدیدترین محصول خود نیسان ایکس تریل رونمایی کرد نیسان ایکس تریل در زمره کراس اوور های متوسط شهری قرار می گیرد این ژاپنی قد بلند که فیس لیفت نمونه پیشین خود است از پیشرانه ای با حجم ۲۴۸۸سی سی ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه برخوردار است.

قدرتی که قلب این سامورایی عضلانی تولید می کند معادل ۱۷۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۲۳۳ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه بوده ایکس تریل برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت از حالت سکون به ۱۰.۵ ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت این خودرو ۱۹۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود براساس اطلاعات موجود مصرف سوخت این کراس اوور ژاپنی در داخل شهر ۱۱.۳ لیتر، خارج از شهر ۶.۶ لیتر و به صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر ۸.۳ لیتر است.
این محصول ژاپنی ها در بازارهای جهانی از جمله آمریکا و اروپا از محبوبیت خاصی برخوردار بوده و موفقیت های زیادی را در کارنامه این شرکت ثبت کرده است.
نیسان X-Trail با فروش بیش از ۳.۷ میلیون دستگاه از زمان رونمایی آن در سال ۲۰۰۰ از جمله خودروهای پر طرفدار بازار آمریکا محسوب می شود.
ایکس تریل
به طوری که پس از معرفی نسل سوم آن در سال ۲۰۱۴، ۱۱۵ هزار نسخه از آن در بازار اروپا فروخته شد و با افزایش تقاضا از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵، فروش این کراس اوور دو برابر شد.
نیسان X-Trail همواره به عنوان طراحی عضلانی و با ابهت شهرت دارد. طراحی مو شکافانه، خطوط زیبا و ملایم بدنه‌ با تزئینات کرومی، جلوپنجره‌ای وی‌ شکل و رینگ های ۱۸ اینچی کمی چاشنی هیجان را به نمای این خودرو بخشیده اند.
در نگاهی دقیق تر چراغ های LED این محصول پرطرفدار دیده می شود که  مجهز به سیستم روشنایی تطبیقی است.
 اگر بخواهیم نحوه ی عملکرد این چراغ ها را به طور ساده شرح دهیم، باید بگوییم که در سر پیچ‌ها با گردش فرمان، چراغ‌های جلو نیز زاویه می‌گیرند تا دید رو به جلو بیشتر شده و نقاط کور موجود در پیچ نیز در معرض نور چراغ‌ها قرار بگیرند.
ایکس تریل
 به علاوه، چراغ های مه شکن جلو نیز با تحولاتی همراه شده و در واقع از حالت گرد به مستطیل تغییر شکل داده اند.
از مهمترین تغییرات نسخه جدید نیسان X-Trail می توان به تزیینات کرومی بدنه و درب های خودرو اشاره کرد.
بخش داخلی و کابین آن نیز به منظور احساس راحتی بیشتر سرنشینان به روز رسانی شده است.
نکته ی بارز در کابین این کراس اوور جذاب فرمان جدید آن است که نظر هر راننده ای را به خود جلب می کند.
حالت  D-CUTفرمان این خودرو موجب می شود تا ورود و خروج راننده به سهولت صورت گیرد و به علاوه حس اسپرت بیشتری را القا می کند.
فرمان نسل جدید آن در مقایسه با نسخه ی پیشین کوچکتر شده و پره های نیز باریک تر شده که در قسمت راست آن کلید کروز مشهود است.
شایان ذکر است که نیسان X-Trail در نسخه های ۵ سرنشینه و ۷ سرنشینه موجود بوده که در هر دو مدل از روکش چرم مرغوب در فضای داخلی آن استفاده شده است.
نیسان X-Trail با بهره بردن از امکاناتی مانند ۶ ایربگ و سیستم ترمز ضد قفل رانندگی، ایمنی بیشتر را برای کاربران خود به ارمغان می آورد و ذکر این نکته ضروری است که از سوی سازمان ایمنی ANCAP  موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی شده که قطعا یک نقطه عطف در عرضه این خودرو محسوب می شود.
این محصول ژاپنی در بخش امکانات رفاهی نیز حرف هایی برای گفتن دارد که از مهمترین آن ها می توان از  سیستم  Auto Hold،سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، دریچه سیستم تهویه برای سرنشینان عقب، سیستم تشخیص علائم ترافیکی، گرمکن صندلی‌های جلو و همینطور گرمکن صندلی های عقب، زیردستی مرکزی جلو و عقب و کنسول مرکزی با قابلیت گرم‌کن یا سردکن نام برد.
سیروس جوکار مدیر عامل شرکت جهان نوین آریا شب گذشته با اشاره به برنامه های این شرکت بیان کرد: بخش زیادی از اهدافی که برای مسیر حرکت شرکت مشخص کرده ایم عمدتا به سمت سازماندهی و ارائه هرچه بهتر خدمات بوده است هم اکنون تا سال آینده قصد عرضه محصولی دیگری را نخواهیم داشت.
وی در خصوص برنامه های شرکت جهان نوین آریا برای واردات خودرو تشریح کرد: سیاستگذاری واردات خودرو توسط دولت صورت می گیرد و ما هم طبق قوانین و مقررات فعالیت خواهیم کرد.
مدیر عامل شرکت جهان نوین آریا در ارتباط با قیمت نیسان ایکس تریل اظهار کرد: با توجه به مشخص نبودن شرایط واردات خودرو در کشور باید تا هفته های آتی جهت مشخص شدن شرایط و تخصیص ارز به واردکننده ها منتظر بمانیم به همین منظور و به جهت بدقول نشدن در تحویل خودروها، فعلاً شرایط فروش نیسان ایکس تریل ۲۰۱۸ باز نخواهد شد تا تکلیف شرایط واردات مشخص شود. اما با شرایط کنونی و با توجه به قیمت های کنونی ارز، در صورت باز شدن و ترخیص این خودروها قیمت نیسان ایکس تریل ۲۰۱۸ حدود ۳۳۵ الی ۳۴۰ میلیون تومان خواهد بود.
در ادامه شما را به تماشای تیزری از این مراسم دعوت می نماییم

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا