خودروسازی خارجی

طرح تابستانی پلیس راه در یزد آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،سرهنگ مسعود قانعی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه طرح یادشده تا اواخر شهریور ماه امسال ادامه دارد، افزود: در اجرای این طرح ۵۰ واحد گشت محسوس و نامحسوس در کنار ۱۴ پاسگاه و ایستگاه ‌های ثابت و سیار در جاده های استان حضور دارند.
وی هدف از اجرای طرح تابستانی پلیس راه را تامین نظم و امنیت در جاد‌ه ها و نظارت بر رفتار رانندگان ذکر کرد و ادامه داد: ماموران با تخلف های حادثه ساز به خصوص سبقت و سرعت غیر مجاز، انحراف به چپ و استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی برخورد می کنند.
فرمانده پلیس راه یزد از رانندگان برای رعایت دقیق قوانین راهنمایی و رانندگی و خودداری از بی نظمی و عجله در رانندگی به عنوان ۲ تهدید مهم در سفرهاف خواستار همکاری شد.
قانعی اظهار کرد: با آغاز سفر‌های تابستانی و افزایش حجم سفر‌ها همواره در جاده های استان حوادثی به قوع می پیوندد که همراهی مردم و رانندگان و رعایت مقررات در کاهش آنها موثر است.
از مجموع راه‌های استان، ۷۲۶ کیلومتر بزرگراه، ۶۴۰ کیلومتر راه اصلی، ۹۶۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۲۷۴ کیلومتر راه آسفالت روستایی است که زیرپوشش اداره کل راهدای ، حمل و نقل جاده ای قرار دارد.
یزد در بحث طول راه های شریانی رتبه ۱۰ کشوری، بزرگراه هشتم، راه اصلی ۱۴ ،‌ راه فرعی ۱۵ و طول راه روستایی رتبه ۲۲ کشوری را داراست.
پارسال بیش از ۲۰ میلیون تن کالا از مبدا یزد به نقاط مختلف کشور حمل و یک میلیون و ۴۸۲ نفر مسافر از مبدا استان جا به جا شد.
طول راه های استان چهار هزار و ۶۰۲کیلومتر است که نقش موثری در برقراری ارتباط استان های جنوبی، شرقی و جنوب غرب کشور به تهران ، شمال و شمال شرق ایران دارد.
روزانه حدود ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو در جاده های استان یزد تردد می کنند.
استان یزد با یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت در مرکز ایران قرار دارد.

منبع:ایرنا

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا