خودروسازی داخلی

فراخوان چند صد هزار دستگاهی مرسدس در اروپا

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،این خودروساز آلمانی پیشرانه و نرم افزار کنترل سیستم اگزوز خودروهای یاد شده را ارتقا داده اما برنامه ای برای ارتقای سخت افزاری وجود ندارد. اگرچه این فراخوان اصلاً خبر خوبی برای دایملر نیست اما اساساً به معنی فرار کردن از هزینه های زیادتر دولتی همچون جریمه های مالی است.

فراخوان مرسدس اندکی پس از کشف ۵ دستگاه نرم افزاری تقلب تأیید نشده در برخی از محصولات مجهز به پیشرانه های یورو ۶ دیزلی صورت می گیرد. بنا به گفته روزنامه بیلد، حدود ۱ میلیون خودرو به این دستگاه های به اصطلاح تقلب آلایندگی مجهز هستند.

البته دایملر هنوز هم استفاده از دستگاه های تقلب آلایندگی را رد می کند و اعلام کرده که در صورت نیاز به دادگاه شکایت خواهد کرد. خودروهای مجهز به این دستگاه ها تنها در اروپا به فروش رفته اند.

دایملر با فراخوان جدید از جریمه سنگین حدود ۴.۴ میلیارد دلاری می گریزد. بنا به گفته یکی از تحلیلگران بازار، این فراخوان هزینه ای کمتر از ۱۲۰ میلیون دلار برای دایملر خواهد داشت. این تحلیل گر در مصاحبه با اتوموتیونیوز گفته است:

Mercedes C-Class Estate

ما هیچ مدرکی را که نشان دهد دایملر نرم افزاری به منظور تقلب در تست های آلایندگی طراحی کرده نداریم. با این فراخوان گزینه جریمه از روی میز برداشته می شود.

سال پیش نیز حدود ۳ میلیون دستگاه خودروی مرسدس برای به روزرسانی نرم افزاری فراخوان شده بود. فراخوان های مشابهی نیز توسط فولکس واگن و BMW اعلام شده است.

به عنوان سخن پایانی باید گفت مرسدس در حال حاضر اقدام به بررسی و به روزرسانی نرم افزار ۴۹۲۳ دستگاه از ویتوهای دیزلی در سراسر جهانی کرده است.

Mercedes Benz Vito 4WD

منبع:نوداد

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا