خودروسازی داخلی

قطعه سازان همچنان بی نصیب از ارز ۴۲۰۰ تومانی

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس، بلال امانی بازار خرید مواد اولیه وقطعات خودرو را در رکود و التهاب قیمتی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر به دلیل متغیر بودن قیمت ها، معاملات به تعلیق درآمده و به نوعی در رکود است.

به گفته او، در شرایط فعلی، به دلیل نوسانات قیمت مواد اولیه معامله ای صورت نمی گیرد و تولیدات نیز به اندازه نیازهای روز است.

این کارشناس افزود: با وضعیت پیش رو، حتی برنامه ریزی کوتاه مدت برای خرید مواد و قطعات نیز امکان پذیر نیست و خریدها به خرید روز و در حد رفع نیاز برای تولید است.

اوادامه داد: با وجود اعلام تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به قطعه سازان و فعالان این بخش، هنوز خبری از ارز اعلام شده نیست، چرا که ما به عنوان فعال و تولید کننده قطعه هنوز مواد اولیه ای با این ارز دریافت نکرده ایم و هرچه خریداری شده با ارز آزاد بوده است.

امانی با اشاره به نوسانات قیمت ها در بازار آهن و سایر مواد لازم در صنعت خودروسازی و قطعه سازی اظهار کرد: در حال حاضر برای خرید آهن نیز بازار با کمبود مواجه است. همچنین تاکید دارم که خرید مواد اولیه و قطعات تا بازگشت آرامش به بازار مقطعی و روزانه خواهد بود.

پیش تر برخی اعضای انجمن قطعه سازان از تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به ۲۰ درصد از قطعه سازان خبر داده بودند و وزیر صنعت نیز طی روزهای اخیر بارها از تخصیص ارز به واردکنندگان خبر داده است. اما گویا بازار خرید مواد اولیه و قطعات خودرو همچنان از دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی بی نصیب مانده اند.

منبع: khodrocar

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا