خودروسازی داخلی

ماشین خودران اینتل تا سال ۲۰۲۱ وارد جاده می شود!

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،

Amnon Shashua مدیر عامل کمپانی Mobileye در این باره گفت:امنیت ماشین خودران اینتل حدودا هزار برابر بیش از حالتی است که یک شخص پشت فرمان نشسته باشد و این موضوع را با اطمینان کامل و بدون نیاز به پیمودن مسافت های طولانی می گویم.

ماشین خودران اینتل با ۱۲ دوربین مختلف همراه است که یک نمای ۳۶۰ درجه کامل از محیط اطراف را در اختیار سرنشینان می گذارد. ۸ دوربین برای شناسایی و کنترل مسافت های دور و ۴ دوربین دیگر نیز مخصوص پارک کردن ماشین است. در فاز دوم توسعه این خودرو که ظرف هفته های آینده شروع می شود، مهندسان اقدام به قرار دادن لایه های مختلف رادار و LIDAR می کنند.

Shashua در ادامه اظهارات خود گفت:فاز اول که به صورت کامل روی تکنولوژی دوربین تمرکز داشت، استراتژی ما برای دستیابی به یک هدف معین به نام True Redundancy بود. در این سیستم، وظیفه شناسایی محیط اطراف بر دوش سنسورهای مختلفی گذاشته شده است که هر یک به تنهایی، امکان فرمان پذیری جداگانه و به حرکت درآوردن ماشین را دارا هستند.

ماشین خودران اینتل در حال حاضر در Jerusalem در حال تست است. بد نیست بدانید که در شهر یاد شده، خیابان ها دارای خط کشی های منظمی نیستند و قوانین عبور و مرور نیز به صورت کامل رعایت نمی شود. به عنوان مثال افراد اغلب روی خطوط عابر پیاده راه نمی روند و این وظیفه ماشین خودران اینتل است که آنها را شناسایی و اقدامات لازم را انجام دهد. جاده های پیچ در پیچ و خیابان های ناهموار نیز یکی دیگر از دلایل انتخاب Jerusalem برای تست خودروی یاد شده است.

مدیر عامل Mobileye در پایان خاطر نشان کرد:در شهر Jerusalem شما به هیچ عنوان نمی توانید با سرعت برانید، چرا که اوضاع ترافیک آنچنان مناسب نیست و هر لحظه امکان تصادف وجود دارد؛ لذا همواره مانند یک راننده هوشیار باید انتظار وقایع مختلف را داشته و سریعا نسبت به آنها از خود واکنش نشان دهید.

شرکت اینتل با همکاری Mobileye قصد دارد در سال ۲۰۲۱، ماشین های خودران سطح ۴ و ۵ را وارد جاده ها کند. خبرگزاری رویترز امروز در گزارشی خبر از امضای قرار داد شرکت Mobileye با خودروسازان اروپایی داد و ظاهرا قرار است تا هشت میلیون ماشین با تکنولوژی این کمپانی در آینده نزدیک تولید شود. از جمله شرکت های همکار با Mobileye می توان به جنرال موتورز، نیسان، آئودی، BMW، فیات کرایسلر و هوندا اشاره کرد.

منبع:کلیک

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا