خودروسازی داخلی

مقایسهٔ شانه به شانهٔ نسل جدید و قدیم آئودی A۱

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس، حال قصد داریم در این مطلب نگاه دقیق تری داشته باشیم به تغییرات نسل جدید A۱ تا مطمئن شویم که این نسل همچنان بر پایهٔ موفقیت نسل قبلی شکل گرفته است.

ابعاد

مقایسهٔ شانه به شانهٔ نسل جدید و قدیم آئودی A1

آئودی در ابعاد نسل دوم A۱ تغییراتی جزئی را اعمال کرده است به گونه ای که طول آن با شش سانتیمتر افزایش از ۳.۹۷ متر به ۴.۰۳ متر رسیده درحالی که عرض نسل دوم تغییری نداشته و مثل گذشته برابر با ۱.۷۴ متر است. این در حالی است که ارتفاع A۱ جدید نیز تنها یک سانتیمتر کاهش داشته است. این تغییرات جزئی ابعاد موجب شده که نسل جدید A۱ از لحاظ اندازه با خودروهای فولکس واگن پولو و سئات ایبیزا تطابق پیدا کند یعنی هاچ بک هایی که روی پلت فرم MQB A۰ مشترک با نسل دوم آئودی A۱ ساخته شده اند.

نمای جلویی

مقایسهٔ شانه به شانهٔ نسل جدید و قدیم آئودی A1

مقایسهٔ شانه به شانهٔ نسل جدید و قدیم آئودی A1

استایل بیرونی نسل قبلی A۱ زاویه دار و خوش تیپ بود اما در نسل جدید، طراحان آئودی برای ایجاد نمایی تهاجمی تر، طراحی مردانه ای را ارائه کرده اند. ازجملهٔ ویژگی های برجستهٔ نمای جلویی A۱ جدید می توان به چراغ های LED، نماد همیشگی آئودی یعنی جلوپنجرهٔ شش گوشه و ورودی های هوای بزرگ تر در قسمت پایینی اشاره کرد. در نسخه های S-Line نیز دریچه هایی به لبهٔ کاپوت اضافه می شود که از مدل اسپرت کواترو سال ۱۹۸۴ الهام گرفته و ظاهر خشن تری را به خودرو می بخشند.

نمای جانبی

مقایسهٔ شانه به شانهٔ نسل جدید و قدیم آئودی A1

مقایسهٔ شانه به شانهٔ نسل جدید و قدیم آئودی A1

تغییرات طراحی نسل جدید A۱ در پروفیل جانبی آن زیادتر نمایان می شوند. در اینجا طراحان آئودی با استفاده از ستون C ضخیم تر، سنگینی بصری زیادتری را به قسمت عقبی بخشیده اند. این ویژگی هم یکی دیگر از عناصری است که به منظور ادای احترام به مدل اسپرت کواترو در A۱ اعمال شده است. در نسل جدید این ماشین همچنین خط شانه نیز به سه قسمت تقسیم شده که دو قسمت آن روی گلگیرها بوده و سومی روی درها کار شده است. این ویژگی، نمای پویایی به پروفیل جانبی A۱ بخشیده است.

نمای عقبی

مقایسهٔ شانه به شانهٔ نسل جدید و قدیم آئودی A1

مقایسهٔ شانه به شانهٔ نسل جدید و قدیم آئودی A1

در قسمت عقبی A۱ جدید نیز طراحان آئودی همانند دیگر قسمت ها، از همان عناصر منحصربه فرد نسل قبلی استفاده کرده اند اما درعین حال به آرامی لبه های نرم را تیزتر کرده اند. این تغییر زیادتر در فرم شارپ چراغ های عقب و قسمت پایینی سپر دیده می شود. با باز شدن درب صندوق بار نیز شگفتی دیگری پدیدار می شود چراکه در A۱ جدید حجم صندوق بار با ۶۵ لیتر افزایش به ۳۳۵ لیتر رسیده است. همچنین با خواباندن صندلی های عقب این عدد به ۱۰۹۰ لیتر افزایش پیدا می کند که رشد قابل توجهی را نسبت به فضای ۹۲۰ لیتری نسل قبلی نشان می دهد.

نمای داخلی

مقایسهٔ شانه به شانهٔ نسل جدید و قدیم آئودی A1

مقایسهٔ شانه به شانهٔ نسل جدید و قدیم آئودی A1

هرچند A۱ خودروی کوچکی است اما حتی برخی تجهیزاتی که در سدان پرچم دار A۸ وجود دارند، در این هاچ بک کوچک هم دیده می شوند. یکی از این تجهیزات، سیستم مجازی آئودی یا همان صفحه آمپر دیجیتالی کابین است. علاوه بر این نمایشگر، یک صفحه نمایش ۸.۸ اینچی هم به صورت استاندارد برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در نظر گرفته شده که البته امکان ارتقاء آن به نمونهٔ ۱۰.۱ اینچی نیز وجود دارد. همچنین تریم های رنگی مختلفی هم برای کابین A۱ جدید قابل سفارش است و بنابراین خریداران می توانند رنگی را انتخاب کنند که متناسب با سلیقهٔ شخصی آن ها است.

زیر کاپوت

با توجه به روند اخیر پیشرانه های خودروها در اروپا، آئودی هم فعلاً در ابتدا برخلاف نسل قبلی صرفاً پیشرانه های بنزینی را برای A۱ ارائه کرده و خبری از نمونه های دیزلی نیست. این پیشرانه ها شامل نمونه های ۱ لیتری سه سیلندر و ۱.۵ لیتری یا ۲ لیتری چهار سیلندر می شود که قدرتی بین ۹۰ تا ۲۰۰ اسب بخار دارند. این در حالی است که قوی ترین موتور نسل قبلی (غیر از مدل اسپرت S۱) یک نمونهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۹۰ اسب بخار قدرت بود.

منبع:نوداد

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا