خودروسازی داخلی

همکاری آئودی و هیوندای در زمینه تکنولوژی سلول سوختی

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،در بیانیه رسمی منتشر شده آمده که این دو خودروساز آلمانی و کره ای برنامه هایی برای استفاده از نوآوری های یکدیگر و همچنین اجازه دسترسی به قطعات غیررقابتی دارند. هدف اصلی این پروژه اثربخشی زیادتر تولید انبوه تکنولوژی سلول سوختی اعلام شده است. ذکر این نکته مهم است که این تفاهم نامه هنوز تأییدیه رسمی از مقامات مربوطه رگلاتوری را دریافت نکرده است.

پیتر مرتنس یکی از اعضای هیئت مدیره آئودی که مسئول توسعه فنی است می گوید:

hyundai-tucson-fcv-engine

تکنولوژی سلول سوختی سیستماتیک ترین فرم رانندگی الکتریکی بوده و بنابراین پتانسیل زیادی برای حمل ونقل بدون آلایندگی در آینده دارد. نقشه راه سلول سوختی ما نشان دهنده همکاری با همکاران قوی ای همچون هیوندای است. برای توسعه هوشمندانه این تکنولوژی، همکاری با دیگران یک روش هوشمندانه برای پیشبرد اهداف است.

اما معاون مدیرعامل هیوندای نیز نظرات مشابهی با مدیر آئودی داشته و اضافه می کند:

ما مطمئنیم که همکاری با آئودی به طور موفقیت آمیزی نشان دهنده دید و مزیت های خودروهای سلول سوختی به جهانیان است.

هنوز زود است که درباره ثمره این همکاری حرف بزنیم اما آئودی و هیوندای می گویند درباره جنبه های زیادتر توسعه این تکنولوژی پایدار نیز گفت وگو خواهند کرد. آئودی همچنین می گوید اجازه استفاده مشترک از نوآوری ها روی نسل بعدی خودروهای سلول سوختی این خودروساز متمرکز خواهد بود. ارباب حلقه ها برنامه هایی برای عرضه شاسی بلندهای سلول سوختی در دهه آینده میلادی دارد.

هیوندای به عنوان نخستین تولیدکننده انبوه خودروهای هیدروژنی، از سال ۲۰۱۳ تاکنون مشغول عرضه چنین خودروهایی بوده و در حال حاضر آن ها را در ۱۸ بازار جهانی عرضه می کند. از طرف دیگر آئودی حدود ۲ دهه است که روی تکنولوژی سلول سوختی کار می کند.

Hyundai FCV

منبع:نوداد

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا