خودروسازی داخلی

پر فروش‌های بازار خودرو ۴ ستاره شدند/ کاهش تولید خودرو در یک ماه

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،براساس اعلام تعداد خودرو تولید شده در خرداد ماه امسال، ۶ خودرو پرفروش بازار موفق به کسب چهار ستاره کیفی شدند، این در حالی است که مقایسه تولید خودرو خردادماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، کاهش حدود ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد.

در خرداد ماه ۱۳۹۷ تعداد ۷۱ هزار و ۷۸۲ دستگاه خودرو تولید شد که ۹۹ درصد از حجم تولیدات به خودرو‌های گروه سبک و یک درصد دیگر به خودرو‌های گروه سنگین اختصاص دارد. خودرو‌های تولیدی کشور در این ماه، شامل ۴۶ مدل خودرو درگروه سبک و ۱۰مدل در گروه سنگین است.

گروه سبک:
۱- بخش وانت:
در این بخش در سطح قیمتی ۲، خودروی وانت تندر با اخذ ۳ ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودرو‌های تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص داده است.
۲- بخش سواری:
در این بخش، در سطح قیمتی ۱ خودرو‌های نیومزدا ۳، پژو ۲۰۰۸، گرند ویتارا در سطح قیمتی ۲ خودرو‌های کیا سراتو و هیوندای ۲۰ i. و هاوال ۲ H، در سطح قیمتی ۳ خودروی آسا ۳۰ B. و در سطح قیمتی ۴، رنو ساندرو، پژو ۲۰۷ اتوماتیک، پژو ۲۰۷، تندر۹۰ پلاس، تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک و پارس تندر با اخذ ۴ ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودرو‌های تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص دادند.
جدول سطوح کیفی خودرو‌های سبک – بخش وانت
از تاریخ ۹۷/۰۳/۰۱ لغایت ۹۷/۰۳/۳۱،

پر فروش‌های بازار خودرو ۴ ستاره شدند/ کاهش تولید خودرو در یک ماه

پر فروش‌های بازار خودرو ۴ ستاره شدند/ کاهش تولید خودرو در یک ماه

جدول مقایسه سطوح کیفیت خودرو‌های سواری

پر فروش‌های بازار خودرو ۴ ستاره شدند/ کاهش تولید خودرو در یک ماه

گروه سنگین:

۱- بخش باری:

در این بخش، خودرو‌های کامیونت ایسوزو ۸۵ NMR، کامیونت ایسوزو K. ۷۵ NPR، کامیونت هیوندای HD ۶۵، کامیون ایسوز M. ۷۵ NPR، کشنده ولوو ۵۰۰ FH، کشنده اسکانیا ۴۱۰ G، با اخذ ۴ ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودرو‌های تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص دادند.

۲- بخش مسافری:

در این بخش، تنها خودروی تولیدی، اتوبوس بین شهری اسکانیا ۴۲۱۲ مارال است.

جدول سطوح کیفی خودرو‌های گروه سنگین

از تاریخ ۹۷/۰۳/۰۱ لغایت ۹۷/۰۳/۳۱،

پر فروش‌های بازار خودرو ۴ ستاره شدند/ کاهش تولید خودرو در یک ماه

پر فروش‌های بازار خودرو ۴ ستاره شدند/ کاهش تولید خودرو در یک ماه

انتهای پیام/

منبع:میزان

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا