خودروسازی داخلی

پژو تصمیمی برای خروج از ایران ندارد

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،رئیس انجمن صنایع همگن و قطعات خودرو با تأکید بر اینکه پژو تصمیمی برای خروج از بازار ایران ندارد می‌گوید تأکید بر افزایش داخلی‌سازی،‌کاهش نیاز به واردات و مذاکره با شرکت‌هایی از کشورهای دیگر از راه‌کارهایی است که می‌تواند مشکل‌های صنعت خودروی کشور را کاهش دهد.

محمدرضا نجفی‌منش در مراسم افتتاح نمایشگاه قطعات،‌ لوازم یدکی و خدمات پس از فروش خودرو با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه در وضعی که شرکت‌ها و تولیدات داخلی از طرف آمریکا و برخی کشورها در فشار تحریم‌های احتمالی قرار دارند، نور امیدی تازه برای حضور شرکت‌ها و بازارهایی است که تاکنون در ایران حضور نداشتند.

وی با بیان اینکه تحریم صنعت خودرو ممکن است از یک ماه آینده آغاز شود، عنوان کرد: این امیدواری وجود دارد که بازارها و شرکت‌هایی از کشورهای دیگر در صنعت خودرو و قطعه‌سازی کشور حضور پیدا کنند.

نجفی‌منش با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه قطعات ،‌ لوازم یدکی و خدمات پس از فروش خودرو در این زمان از این جنبه حائز اهمیت است که می‌تواند زمینه سرمایه گذاری‌های مشترک جدید در صنعت خودروسازی کشور باشد گفت:‌ ما باید از کشورهای دیگر که در بازار ایران حضور پیدا می‌کنند بخواهیم که کسب سهم از بازار ایران و حضور در این کشور منوط به سرمایه‌گذاری مشترک و ارائه کالاهایی باشد که تولید آن در ایران وجود ندارد.

نجفی‌منش درباره خروج پژو از ایران اظهار کرد: پژو تصمیمی مبنی بر خروج از ایران ندارد و تنها تولید را متوقف کرده است تا بتواند با مذاکره‌هایی که با امریکا برای ماندن در بازار ایران به انجام می‌رساند، تلاش کند تا همچنان در ایران حضور داشته باشد و ما نیز به این ماندگاری خوش‌بین هستیم.

نجفی‌منش با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته برای تأمین ارز تولیدکنندگان قطعه در کشور اظهار کرد: در مذاکره‌هایی که با بانک مرکزی صورت گرفته است اعلام شده است که در تأمین برخی از ارزها مشکل‌هایی وجود دارد اما ارزهایی مانند ون کره ،‌یوآن چین و لیر ترکیه محدودیتی برای تأمین ندارند و قطعه‌سازان یا باید به سمت تأمین ارز با ارزهای موجود حرکت کنند یا از طریق منابع اصلی ارز مورد نیاز را تأمین کنند.

رئیس انجمن صنایع همگن و قطعات خودرو خاطرنشان کرد: در وضع فعلی باید تا آنجا که می‌شود به داخلی‌سازی قطعات روی آورد و مقدار ارز موجود را برای خطوط تولیدی که در آنها کمبود وجود دارد به کار بست. به عبارت دیگر به‌جای واردات قطعات باید خطوط تولید قطعاتی که در آن‌ها کمبود تولید وجود دارد، راه اندازی شود.

نجفی‌منش اظهار کرد: تأکید بر افزایش داخلی سازی،‌کاهش نیاز به واردات و مذاکره با شرکت‌هایی از کشورهای دیگر که می‌تواند جایگزینی برای مبادلات پولی باشند از راه‌کارهایی است که می‌تواند مشکل‌های صنعت خودروی کشور را کاهش دهد.

وی به پیشنهادهای اروپا اشاره کرد و افزود: پیشنهادهای اروپا اگرچه ممکن است کامل نباشد اما نباید ان‌ را از دست داد و باید به سمتی حرکت کنیم که حداکثر استفاده از وضع کنونی وجود داشته باشد.

در ادامه مریم ثابت مجری برگزاری نمایشگاه قطعات،‌ لوازم یدکی و خدمات پس از فروش خودرو درباره اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: در وضع کنونی نور امیدی برای ادامه فعالیت شرکت‌های ایرانی به وجود آمده است و این نمایشگاه در تلاش است تا در جهت بهبود خدمات خودرو در کشور گام بردارد.

ثابت با بیان اینکه از ۸ ماه گذشته اتفاق‌های زیادی در عرصه سیاست خارجی به وجود آمده است که وضع اقتصادی را نیز متأثر کرده است گفت: از ماه‌های پیش تلاش زیادی برای دعوت از کشورها و شرکت‌های مختلف برای حضور در این نمایشگاه به وجود آمد و باوجود رزرو دو سالن نمایشگاهی تعداد شرکت‌ها کاهش یافت.

وی افزود: برخی از شرکت‌هایی که از کشورهای مالزی، فرانسه و چین برای حضور در این نمایشگاه اعلام حضور کرده بودند انصراف داده‌اند گفت : یک هیات تجاری از افغانستان در روزهای آتی از نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

مجری برگزاری نمایشگاه قطعات،‌ لوازم یدکی و خدمات پس از فروش خودرو اظهار کرد: ثبت آمار بازدیدکنندگان از نمایشگاه در روزهای آتی انجام می‌شود و به نظر می‌رسد که بازدید مناسبی نیز از این نمایشگاه صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این اولین بار است که نمایشگاه خدمات پس از فروش و قطعات یدکی برگزار می‌شود تصریح کرد:‌ رویکرد این نمایشگاه متفاوت از سایر نمایشگاه‌ها است و تلاش می‌کند تا زمینه ارائه خدمات پس از فروش نمایشگاهی بیشتری را در کشور فراهم کند.

ثابت تصریح کرد: این نمایشگاه از امروز تا ۲۲ تیرماه از ساعت ۱۰ تا ۵ بعد از ظهر آماده بازدید مخاطبان است.

اختصاص ۲۰ هزار مترمربع فضا به نمایشگاه قطعات، لوازم یدکی و خدمات پس از فروش

وی فضای برگزاری نخستین نمایشگاه قطعات،‌ لوازم یدکی و خدمات پس از فروش خودرو را ۲۰ هزار مترمربع اعلام کرد و افزود: تمامی خدمات خودرویی و یدکی خودرو در این نمایشگاه عرضه می‌شوند و تجهیزات تعمیرگاهی، کارگاهی، سیستم‌های سوخت رسانی، سیستم‌های محیط زیستی در این نمایشگاه حضور دارند.

وی با اشاره به حضور ۷۵ شرکت در نخستین نمایشگاه قطعات،‌ لوازم یدکی و خدمات پس از فروش خودرو عنوان کرد:‌ از این تعداد ۴۰ شرکت داخلی و ۳۵ شرکت نیز خارجی است و پاویونی از کشور چین نیز در این نمایشگاه مستقر است.

منبع:پانا

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا