خودروسازی داخلی

کیا اسپرتیج با پیشرانه هیبریدی جدید در راه است

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،کیا نام EcoDynamics+ را برای پیشرانه سبز خود برگزیده است. این پیشرانه از یک موتور دیزلی و موتور برقی ۴۸V به همراه یک واحد ژنراتور-استارتر تشکیل یافته است.

kia-to-launch-new-sportage-with-ecodynamics-mild-hybrid-in-2018-125684_1

ارایه این پیشرانه سبز نخستین گام اساسی کیا در راستای استراتژی برقی سازی محصولات در آینده نزدیک به شمار می رود. آنطور که اعلام شده اسپرتیج اولین مدلی است که به پیشرانه هیبریدی جدید مجهز می شود. انتظار می رود اسپرتیج هیبرید نرم اواخر امسال از راه برسد.

Kia sportage 2018 (5)

بعد از اسپرتیج نوبت به نسل سوم Ceed خواهد رسید. نسخه هیبریدی این خودرو نیز در ماه های آغازین سال جدید معرفی خواهد شد.

طبق گفته های مقامات کیا، پیشرانه EcoDynamics+ از فرایند Selective Catalytic Reduction برای کنترل و کاهش گازهای آلاینده استفاده می کند، به همین خاطر میزان آلایندگی آن بر اساس استاندارد WLTP چهار برابر و بر اساس استاندارد NEDC تا هفت درصد کاهش می یابد.

Kia sportage 2018 (5)

همانند پیشرانه های مشابه، EcoDynamics+ نیز از قابلیت start-stop بهره می برد. به لطف این قابلیت در زمان هایی که باتری شارژ کافی داشته باشد، موتور درون سوز هنگام شروع حرکت یا ترمزگیری بصورت خودکار خاموش شده و از مصرف سوخت بی مورد جلوگیری می کند.

سیستم هیبرید نرم کیا هم در مدل های دستی و هم در مدل های اتوماتیک به کار گرفته خواهد شد. این سیستم با تمامی مدل های دیفرانسیل جلو، دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل سازگاری خواهد داشت.

Kia sportage 2018 (5)

ناگفته نماند کیا در نظر دارد تا سال ۲۰۲۵ محصولات خود را با پیشرانه های سبز به میدان بفرستد. ارایه ۵ مدل هیبریدی جدید، ۵ مدل هیبریدی شارژی و ۵ مدل تمام برقی بخشی از این استراتژی است. طبق شنیده ها در حوالی سال ۲۰۲۰ نیز شاهد یک خودروی هیدروژنی-برقی با برند کیا خواهیم بود.

منبع:دیجیاتو

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا