خودروسازی داخلی

آغاز تحویل شاسی بلند NIO ES۸ به مشتریان چینی

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،این خودروساز که اولین بار با سوپرکار الکتریکی EP۹خبرساز شده در آوریل سال ۲۰۱۷ اقدام به رونمایی ES8 به عنوان یک شاسی بلند ۷ نفره پرفورمنس که تسلا مدل X را هدف گرفته کرد. این خودرو که در چین ساخته می شود پیش از اعمال تخفیف ها و مشوق ها قیمت ۶۹ هزار دلاری دارد.

NIO ES8

در مقام مقایسه باید گفت یک دستگاه تسلا مدل X وارداتی با قیمت دو برابری در دسترس چینی ها می باشد؛ بنابراین جای تعجب زیادی وجود ندارد که چرا این خودروساز که در سال ۲۰۱۴ تأسیس شده ۱۵ هزار سفارش خرید با سپرده ۷۷۰ دلاری را دریافت کرده است.

NIO ES8

جک چنگ از بنیان گذاران این شرکت در مصاحبه با اتوموتیونیوز گفته که دلیل NIO برای ساخت این خودرو نبود رقیب بوده است.او می گوید:

آغاز تحویل شاسی بلند NIO ES8 به مشتریان چینی

به خاطر اینکه هیچ شرکتی در این کلاس حضور ندارد، شما با نصف قیمت یک تسلای وارداتی خودرو می سازید، تجربه کاربری بسیار خوبی را با بهترین مشخصات و امکانات ارائه می دهید و آن را پیش از اعمال مشوق ها با قیمت ۷۰ هزار دلاری می فروشید. هیچ کسی نمی تواند به این نقطه برسد و سود هم بکند. این یک فاکتور کلیدی است.

آغاز تحویل شاسی بلند NIO ES8 به مشتریان چینی

آغاز تحویل شاسی بلند NIO ES8 به مشتریان چینی

نیروبخش NIO ES8 دو پیشرانه الکتریکی با مجموع قدرت ۶۴۳ اسب بخار بوده و البته یک باتری ۷۰ کیلووات ساعتی نیز پیشرانه ها را حمایت می کند. این شاسی بلند محدوده حرکتی ۵۰۰ کیلومتری داشته و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن تنها ۴.۴ ثانیه می باشد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۱۸۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

در روی کاغذ می توان ES۸ را یک رقیب بسیار قدر برای تسلا مدل X دانست. این شرکت تلاش دارد تا سال ۲۰۲۰ تعداد ۱۱۰۰ جایگاه شارژ را در چین بسازد. در حال حاضر NIO روی بازار چین تمرکز دارد اما چنگ می گوید شاید در آینده با یک کراس اوور وارد بازار آمریکا شوند.

NIO ES8

آغاز تحویل شاسی بلند NIO ES8 به مشتریان چینیآغاز تحویل شاسی بلند NIO ES8 به مشتریان چینی

منبع:نوداد

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا