خودروسازی خارجی

آیا کار فرانسوی ها در ایران به پایان رسیده است و باید منتظر آسیایی ها بود

فرانسوی ها بیش از ۴۰ سال است که سفره پهن خود را در صنعت خودروسازی ایران گسترانده اند واین موضوع بی شک نشات گرفته از روابط سیاسی ایران و فرانسه است اما در ماهای گذشته این روابط بخصوص در حوزه خودرو تیره وتار شده است وسیاسیو ن بخوبی متوجه شده اند که نمی‌توان اروپایی ها را شرکای مناسبی برای خود دانست بخصوص کشورهای منافع طلبی چون فرانسه که به حزب باد بودن سالهاست شهره اند.
اما از روزهای گذشته وبا خبر عقد قرارداد د میتسوبیشی با نماینده خود در ایران و سفر بی سابقه نخست وزیر ژاپن به کشورمان گمانه زنی  رسانه های خارجی وداخلی بر این است که دیگر زمان تحول در صنعت خودرو فرا رسیده و می‌بایست به این انحصار ۴۰ ساله فرانسوی ها بر صنعت خودرو پایان داد  وبه سمت شرکایی رفت که بجای فرار قصد در بهتر شدن اوضاع دارند، سفر نخست وزیر ژاپن  تصدیقی بر همین نگرش است و شاید باید منتظر قرارداد های خوبی در صنعت خودرو با خودروسازان بزرگ ژاپنی و کره ای بود که اگر چنین اتفاقی صورت گیرد بی شک صنعت خودرو در کشور جانی دوباره خواهد گرفت.

وباید به این راه اشتباه ۴۰ ساله در صنعت خودرو پایان داد راهی که هر باره جز فرار فرانسویی ها چیزی برایمان نداشت .

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا