خودروسازی داخلی

اتوبوس های بین شهری با GPRS رصد می شوند

به گزارش پایگاه خبر خودرو پلاس، سرهنگ نادر رحمانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار انتظامی ایرنا افزود: در حال حاضر خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی در قالب اتوبوس های بین شهری و در مرحله بعد دیگر خودروهای حمل و نقل عمومی و باربری با نصب این سیستم در سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومی تحت کنترل پلیس خواهند بود.
وی اظهار داشت: هرگونه تخلف و رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان اتوبوس های بین شهری، در این سیستم ثبت و رانندگان متخلف در اولین پاسگاه پلیس راه جریمه خواهند شد.
سرهنگ رحمانی خاطر نشان کرد: به جز بزرگراه ها که عموما سرعت تردد خودروها در آنان ۱۲۰ کیلومتر تعیین یا به وسیله تابلوهای اعلام رانندگی تعیین وضعیت شده است، سرعت مجاز در جاده ها در ساعات روز ۹۵ و برای شب ها ۸۵ کیلومتر تعیین شده است.

* وضعیت ترافیکی جاده های کشور
رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور در خصوص آخرین وضعیت محورهای کشور گفت: در حال حاضر در محور شمال به جنوب کرج به چالوس و شمال به جنوب جاده هراز، شاهد ترافیک پرحجم هستیم.
وی اظهار داشت: همچنین آزاد راه قزوین به کرج، شهید کلانتری تا پل فردیس و در ادامه آزادراه کرج به سمت تهران ترافیک نیمه سنگین حاکم است.
وی تصریح کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی همچنین از پل فردیس تا پل کلاک و پاکدشت و قم به تهران شاهد ترافیک سنگینی هستیم.
رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: برای حفظ جان و مال مردم از رانندگان می خواهیم با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی یاری رسان پلیس باشند، طول مسیر را نیز جزو مسافرت خود بدانند و از هرگونه عجله خودداری کنند.

منبع:ایرنا

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا