خودروسازی داخلی

از نظر اقتصادی به نفع شرکت رنو است تا در بازار ایران حضور داشته باشد

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،ولی ملکی در مورد ادامه حضور شرکت رنو فرانسه در ایران گفت: رنو اگر قصد دارد در بازار ایران بدون سرمایه‌گذاری و تنها با ارسال قطعه باقی بماند با توجه به اینکه قراردادهایی که با ایران از گذشته داشته و به آنها عمل نکرده، از یک شریک تجاری بد به بدتر تنزل پیدا می‌کند.

وی افزود: ماندن رنو و داشتن بازار ایران از نظر اقتصادی مزیت تلقی نمی‌شود. هرچند که از بعد سیاسی یک امتیاز است. رنو با ایران قرارداد دارد و در قرارداد گذشته تحت عنوان رنو پارس با ایران‌خودرو و سایپا مشارکت داشت که طی آن ال ۹۰ و خودروهایی که روی شاسی ال۹۰ طراحی می‌شوند باید تولید می‌شد که به قوت باقی است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در قرارداد رنو پارس با اعمال تحریم‌های قبل از برجام رنو عملکرد خوبی نداشت، ادامه داد: در این قرارداد شرکت رنو به تامین اعتبار ۴۹ درصدی از ۷۵۰ میلیون یورو مورد نیاز مکلف شده بود و در قرارداد فعلی نیز باید ۶۰ درصد قرارداد ۶۶۰میلیون یورویی جدید را معادل ۳۹۵ میلیون تومان تامین کند.

ملکی با بیان اینکه رنو باید به تعهدات مندرج در قراردها عمل کند اما تا کنون چنین اقدامی نداشته و شریک تجاری خوبی برای ایران نیست، گفت: از نظر اقتصادی به نفع شرکت رنو است تا در بازار ۸۰ میلیون نفری ایران دارای فاصله با استانداردهای جهانی حضور داشته باشد.

 

منبع: خانه ملت

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا