خودروسازی داخلی

افت تولید و ضرر خودرو سازان با نبود قطعات انحصاری

به گزارش پایگاه خبری خودرو پلاس، تحریم های آمریکا و نبود قطعات اساسی خودرو همچون ایربگ که تولید آن در اختیار ۵ کشور در جهان است بلای جان این روزهای خودرو سازان داخلی شده است. دولت آمریکا با افزایش فشار خود بر اقتصاد ایران و به نابودی کشیدن بنگاه های بزرگ اقتصادی سعی دارد تا تحریمهای خود را بیش از پیش افزایش دهد.
در این زمان خودرو سازان داخلی سعی کرده اند تا با تمام توان با این تحریمها مقابله کنند اما این مقابله تا جایی میتواند رو به جلو باشد که کار به قطعات اصلی تولید خودرو نرسد.
قطعاتی همچون Ecu و ایربگ و چند قطعه اساسی دیگر که بطور انحصار در اختیار چند کشورقرار دارد میتواند در ماه های آینده بشدت خودرو سازان را در تولید محصولات خود دچار چالش بزرگی کند.،چالشی که تولید خودرو در کشور را به صفر خواهند رساند ودر این زمان میتوان ضرر بزرگی را برای خودرو سازان پیش بینی کرد. ضرری که با افت تولید وبیکاری بسیاری از کارگران رو برو است. با وجود نبود چنین قطعاتی استاندار ۸۵ گانه که اجرایی نمی شود که هیچ شاید خودرو ی هم روشن نشود. بطور حتم نبود این قطعات خودرو سازان را در بخش خدمات نیز دچار چالش بزرگی خواهد کردند در میان تاخیر در تحویل خودرو ها و نبود قطعات جان خودرو سازان را خواهد گرفت و یکبار دیگر انگشت اتهام به سمت خودرو سازان خواهد رفت که اینکار بی گناه قضاوت خواهند شد. راه برون رفت از این فشار و چالش بزرگ پیش رو تخصیص ارز دولتی و کمک به خودرو سازان برای تامین این قبیل کالاهای اساسی تا قبل از اجرایی شدن تحریمهای آمریکا به نظر میرسد تا خودرو سازان بر اساس توان تولید خود هرچه سریعتر اقدام به تامین این قطعات نمایند.

نویسنده:عباس مغاری

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا