خودروسازی داخلی

افزایش ۱۹.۵ درصدی قیمت خودرو

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،محمدرضا نجفی منش درباره افزایش قیمت خودرو طی روزهای اخیر، اظهارداشت: برای قیمت گذاری هر کالایی سه مولفه، مواد اولیه، هزینه دستمزد و هزینه سربار مورد محاسبه قرار می گیرد. وی افزود: در این راستا هزینه دستمزد به میزان ۱۰.۴ درصد افزایش پیدا کرده است و مواد اولیه از جمله فولاد، آلومینیوم، مس، ارز و … با رشد قیمت مواجه بود که براساس پیش بینی ما مواد اولیه در سال ۹۷ با افزایش ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شد. رییس انجمن قطعه سازان ادامه داد: از طرفی هزینه های سربار نیز متناسب با نرخ تورم افزایش ۱۰ درصدی داشته که مجموع این موارد موجب افزایش ۳۰ درصدی قیمت قطعات و ۱۹.۵ درصدی قیمت خودرو می شود. نجفی منش با انتقاد از اینکه نمی توان در شرایطی که همه مواد اولیه با افزایش قیمت مواجه بوده، انتظار افزایش قیمت خودرو را نداشت، گفت: یکی از مهم ترین مشکلات فعلی صنعت خودرو در ایران قیمت گذاری از سوی شورای رقابت است زیرا این رویه در هیچ کشوری در دنیا به این شیوه نیست. وی ادامه داد: در همه کشورها قیمت گذاری خودرو توسط بازار انجام می شود که در چنین شرایطی برای مصرف کننده نهایی قیمتی کمتر از قیمت های فعلی خواهد بود. عضو اتاق بازرگانی تهران درباره برخی انتقادها درخصوص تفاوت قیمت خودرو در ایران و سایر کشورها، توضیح داد: با توجه به بررسی های صورت گرفته در کشور خودروسازی مثل برزیل خودرو وارداتی تا ۲۰۰ درصدی با افزایش قیمت مواجه است تا به دست مصرف کننده نهایی برسد. نجفی منش ادامه داد: در حالی که در ایران سعی شده تا به جای واردات خودرو، خودروساز وارد شود که در چنین شرایطی هم کیفیت تولید داخل افزایش می یابد و هم میزان صادرات خودرو در کشور افزایش می یابد و از طرفی مردم نیز حق انتخاب بیشتری خواهند داشت.

منبع خبر : سایت خبری شعار سال

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا