خودروسازی داخلی

انتقاد مزدا از تعرفه ۲۵ درصدی دولت آمریکا

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،اندکی پس از انتشار بیانیه تویوتا و اعلام اینکه وضع تعرفه های بالا باعث افزایش هزینه خودروهای فروخته شده در این کشور می شود، مزدا نیز به نوعی بیانیه تویوتا را تأیید کرده و انتقاداتی به نظرات ترامپ داشته است.

 

انتقاد مزدا از تعرفه 25 درصدی دولت آمریکا

این برند ژاپنی می گوید:از طرف ۳۲ هزار آمریکایی ای که کارکنان شرکت مزدا و نمایندگی های آن را حمایت می کنند نظر خود درباره تحقیقات صورت گرفته به منظور بررسی احتمال اثرات مخرب واردات خودرو روی امنیت ملی آمریکا را اعلام می کنیم.

در ادامه بیانیه مزدا آمده است:

نتیجه این تحقیقات می تواند وضع تعرفه ۲۵ درصدی روی خودروها و قطعات وارداتی به آمریکا باشد. تعرفه به مثابه مالیات است و توسط مصرف کنندگان آمریکایی پرداخت خواهد شد. این امر به طور قابل توجهی هزینه خودروهای جدید در آمریکا صرف نظر از مکان ساخت آن را افزایش خواهد داد.

تمامی خودروهایی که مزدا هم اکنون در آمریکا می فروشد وارداتی هستند. البته این خودروساز طی یک همکاری با تویوتا که سرمایه گذاری ۱.۶ میلیارد دلاری را در پی داشته کارخانه ای جوینت ونچر را در آلاباما تأسیس خواهد کرد.

گروه تجاری انجمن خودروسازان جهانی که مقرش در واشنگتن قرار دارد اعلام کرده تعرفه های مدنظر ترامپ بزرگ ترین خطر برای صنعت خودروی آمریکاست.

مزدا سی ایکس 5

تعدادی از خودروسازان ژاپنی نیز شاید مجبور به افزایش قیمت خودروهای خود در پاسخ به تعرفه های آمریکا شوند. برای مثال ۴۸ درصد خودروهایی که سال پیش توسط نیسان در آمریکا به فروش رسیده اند وارداتی بوده اند. به طور مشابه یک سوم محصولات فروخته شده ی هوندا در سال ۲۰۱۷ خارج از آمریکا ساخته شده اند.

مزدا 6 مدل 2018 فیس لیفت

منبع:نوداد

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا