خودروسازی داخلی

اورژانس ریلی بزودی در کشور راه‌اندازی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری خودرو پلاس، حسن نوری در سی و سومین همایش رؤسای اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیران حوادث دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در همدان برگزار شد، با بیان اینکه امسال برای نخستین‌بار آمبولانس‌های جدیدی وارد سیستم اورژانس می‌شوند، افزود: این آمبولانس‌ها از بهترین آمبولانس‌های دنیا و با کیفیت روز هستند که در مناطق صعب‌العبور به کار خواهیم گرفت.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه طی سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در اورژانس پیش‌بیمارستانی کشور رخ داده است، اضافه کرد: از زمان تشکیل اورژانس کشور با برگزاری همایش‌هایی مسائل کلان مدیریتی اورژانس پیش‌بیمارستانی و ستاد هدایت مطرح می‌شود و در کارگروه‌های تخصصی توسط مدیران اورژانس بررسی و نتایج آن برای اجرا در دستور سازمان قرار می‌گیرد.

نوری تصریح کرد: سال‌های گذشته آمبولانس‌ها و تجهیزات جدیدی برای سیستم اورژانس پیش‌بیمارستانی خریداری شده بود و اکنون نزدیک به ۵۵۰۰  دستگاه آمبولانس پیش‌بیمارستانی به منظور ارائه خدمت به مردم فعال است.

وی با اشاره به اینکه ۲۷۵۰ پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی در کشور وجود دارد و ۴۰ فروند بالگرد عملیاتی اورژانس در سطح کشور فعال است، ادامه داد: به‌زودی اورژانس ریلی در کشور راه‌انداری و به سیستم اورژانس اضافه خواهد شد.

نوری با بیان اینکه از سال ۹۰ تجهیز و نوسازی اورژانس کشور انجام شده است، افزود: آمبولانس‌هایی که سال‌های اخیر خریداری شده، از بهترین تجهیزات بوده است.

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد ناوگان اورژانس کشور نوسازی و تجهیز شده است، گفت: ۱۳ هزار و ۹۰۰ تکنسین در قالب ۲۷۵۰ پایگاه زمینی به مردم خدمات ارائه می‌دهند و ۵۵۰۰ آمبولانس در کشور فعال است که تعدادی از آنها به زمان انتهایی مصرف نزدیک شده‌اند و ۲۷۰ موتور آمبولانس در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه از ۱۰ اورژانس هوایی در دنیا یک تا سه پرواز منجر به نجات افراد می‌شود، افزود: در اورژانس کشور خدمات استفاده از بالگرد جدید است که ۴۸ درصد از بیماران توسط این امکان منتقل شده‌اند همچنین با راه‌اندازی اورژانس هوایی چندین زایمان موفق داخل بالگرد اتفاق افتاده است.

نوری با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار مصدوم و بیمار توسط اورژانس پیش‌بیمارستانی خدمات دریافت کرده‌اند که ۶۳۰ هزار نفر از آنها مصدوم حوادث ترافیکی بوده‌اند، گفت: از زمان راه‌اندازی اورژانس هوایی نزدیک به ۲۰ هزار نفر از خدمات بهره‌مند شده‌اند.

اورژانس در خط مقدم ارائه خدمات است

مجتبی سیف مشاور اجرایی رئیس سازمان اورژانس کشور نیز گفت: با وجود مشکلات فراوان پیش‌روی این حوزه، نیروهای اورژانس در خط مقدم ارائه خدمات هستند.

مجتبی سیف با بیان اینکه اورژانس از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: کمبود امکانات مانع از خدمت‌رسانی نشده چرا که عشق و علاقه به کار توسط فعالان در اورژانس عاملی برای توفیق در امدادرسانی و نجات جان مردم شده است.

وی یادآور شد: یکی از تکنسین‌های اورژانس هنگام به راه افتادن آمبولانس به سمت پرتگاه، پای خود را زیر خودرو قرار داده است تا مانع آسیب به بیت‌المال شود.

سیف با بیان اینکه پای این تکنسین از چند نقطه دچار شکستگی شد، افزود: کار این فرد قابل تقدیر است چرا که خیلی از افراد حتی برای حفظ وسایل شخصی‌شان، این کار را انجام نمی‌دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار همدان نیز در این همایش گفت: طرح تحول نظام سلامت به جامعه امنیت خاصی بخشید و در این راستا ۷۷۰۰ میلیارد ریال در همدان هزینه شد.

رضا قیاسی با تأکید بر اینکه در دولت تدبیر و امید تحول بزرگی در حوزه بهداشت و درمان ایجاد شد، ادامه داد: جامعه هدف حوزه بهداشت و درمان همه اقشار جامعه است و با این وجود قشر آسیب‌پذیر بیشتر از آن نفع می‌برد.

وی اظهار کرد: پیش‌تر اگر فرد بی‌بضاعتی بیمار می‌شد به علت ناتوانی در تأمین هزینه درمان، از درمان صرف‌نظر می‌کرد یا زیر بار بدهی می‌رفت.

قیاسی بیان کرد: علت هجمه بر نظام سلامت عملکرد مطلوب وزارت بهداشت است و با این وجود کارکنان این مجموعه برای خدمت به مردم دلسرد نمی‌شوند.

پد امداد هوایی در تمامی شهرستان‌های همدان فعال است

دکتر حبیب‌الله موسوی‌بهار رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با بیان اینکه اورژانس هوایی از اقدامات مغفول مانده بود، گفت: در این راستا کارهای خوبی انجام شده و در همه شهرستان‌ها پد امداد هوایی وجود دارد به طوری که در همه شهرستان‌های استان همدان پد امداد هوایی فعال شده است.

وی با بیان اینکه با بازسازی ناوگان امدادی و آمبولانس‌ها چهره ناوگان امدادی متحول وجوان شد، افزود: از تیرماه ۹۲ که ریاست دانشگاه علوم پزشکی همدان را تحویل گرفتم فوریت‌های پزشکی از اولویت‌های پزشکی ما بود.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های انجام شده با هدف بهره‌برداری مردم بوده است، ادامه داد: بیش از ۳۰۰ واحد بهداشتی در استان ساخته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه اقدامات مربوط به برنامه ششم تا حد زیادی انجام شده است، به اقدامات انجام شده در زلزله اخیر کرمانشاه اشاره کرد و یادآور شد: نخستین واحدهای حاضر در مناطق زلزله‌زده نیروهای ورژانس بود.

وی اضافه کرد: از افتخارات حوزه پزشکی اعتماد مردم به این حوزه است به طوری که در شهرستان‌های دورافتاده هم اعتماد به حوزه پزشکی وجود دارد و افراد در محل سکونت خود بدون اعزام به شهرهای دیگر یا خارج از کشور درمان می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان یادآور شد: از اهداف کشور این است که مسئولان به گونه‌ای آماده عملیات باشند که فوتی سر صحنه نداشته باشند و فورا به بیمارستان منتقل شوند که این موضوع نیاز به تلاش بیشتر دارد.

منبع:ایسنا

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا