خودروسازی خارجی

اگر واردات خودرو ممنوع نمی شد دیدنی ترین نمایشگاه خودرودر سالهای گذشته را شاهد بودیم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خودروپلاس، نمایشگاه خودروی لس آنجلس هم به پایان خود خواهد رسید و پس ازآن نوبت تهران است که میزبان خودروسازان داخلی باشد ،با این تفاوت که در نمایشگاه خودروی لس آنجلس شرکتهای واردکننده حضور چشمگیری داشتند ودر نمایشگاه تهران خبری از واردکنندگان نیست

نمایشگاهی که اگر ممنوعیت وادات خودرو اتفاق نمی افتاد به یکی از بهترین نمایشگاههای خودرو طی سالیان گذشته بدل می شد ، سال گذشته نمایشگاه خودروی تهران در شهر آفتاب میزبان بیش از ۱ میلیون نفر علاقمند به حوزه خودرو بود واین برای برگزار کنندگان این رویداد یک رکورد در سطح نمایشگاه ههای کشور محسوب می شد. اما اگر قانون یک شبه ممنوعیت واردات خودرو اتفاق نمی افتاد امسال در کنار شرکتهای خودروساز بزرگ همچون ایران خودرو ،سایپا ،کرمان موتور ،گروه بهمن ومدیران خودرو شاهد حضور برند های خودروساز جوان همچون عظیم خودرو ،سیف خودرو ،کارمانیا ،نورا موتور پارس ،خودروسازی آذربایجان ،بم خودرو وخودروسازی فردا می بودیم وحضور این شرکتهای بزرگ تولید کننده در کنار وارد کنندگان می توانست نوید یک نمایشگاه بین المللی با بیشترین میزان بازدیدکننده را بدهد ویک رکود بر جا بگذارد .

اما خبر ها از ستاد برگزاری سومین نمایشگاه خودروی تهران این نوید را به گوش می رساند که تولید کنندگان قدیمی در کنار تولید کنندگان جوان وجدیدی صنعت خودرو هرکدام برنامه های خاصی را برای این نمایشگاه در نظر گرفته اند  ودر این نمایشگاه پر قدرت حضور خواهند داشت ورسانه های تخصصی وغیر تخصصی نیز پوشش این رویداد خودروی را به نمایش خواهند گذاشت

حال این وظیفه خطیر بر دوش وزارت صنعت با مدیریت جدید رضا رحمانی است که با حمایت وزارتخانه تحت مدیریت خود به کشورهایی که پس از تحریمهای خصمانه امریکا از صنعت خودروسازی کشور خروج کرده اند نشان دهد بدون این شرکتها هم خودروسازان ایرانی توانمند هستند ومیتوانند به آنچه می خواهند برسند .اما باید هوشیار بود تا یکبار دیگر شرکای بزدل برای خودروسازی کشور همچون فرانسوی ها پیدا نشود.

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا