خودروسازی خارجی

ایران خودرو با کنترل قیمت وعمل به تعهدات به بازار آرامش داد

به گزارش خبر نگار پایگاه خبری خودور پلاس ،با شروع تحریمهای جدید دولت آمریکا چالش‌های بسیاری جلوی پای فعالان اقتصادی کشور قرار گرفت، که در این میان دولت سعی کرده با مدیریت بازار ارز و حمایت از تولید کنندگان داخلی این چالشها را به حداقل برساند.
اما در این میان نقش خود فعالان اقتصادی کم نیست. تولید کنندگان داخلی با کنترل قیمت محصولات خود و کم کردن وابستگی به ارز می توانند بخوبی بازار محصولات خود را کنترل نمایند.،البته چندین گزینه در این موضوع نقش بسزایی دارند که مهم ترین گزینه های پیش روی تولید کنندگان کاهش هزینه های جاری، کاهش وابستگی، درون سازی وبرون سپاری، مدیریت زمان وتولید و چندین گزینه مهم دیگر است که می توان  به آن اشاره کرد این عوامل بی شک از جمله عواملی هستند که تولید کنندگان باید به آنها برای ثبات بازار محصولات خود توجه داشته باشند.
اما پس از خروج آمریکا از برجام وچالش های بوجود آمده یکی از اصلی ترین بازار های اقتصادی کشورکه به شدت دچار چالش شده ،  بازار خودرو است که بخش عظیم کنترل این چالش بر عهده خودرو سازان است.
اما وجود دلالان از یک سو ومشکلات تولید که نبود ارز مهم ترین بخش آن است از سوی دیگر مشکلاتی بود که باید دستگاه های اجرایی به کمک تولید کنندگان می آمدند تا این مشکلات را حل کنند اما در این راه خودرو سازان گوی سبقت را از دستگاه های نظارتی ربودند و اقدامات جهادی خود را آغاز کردند.
اما مشکل اصلی در بازار دلالان بودند که با بالارفتن قیمت ارز وتنش در قرارداد های خودرویی حباب قیمت ها را هر روز پیش از پیش بزرگ کردند تا جایی که قیمت خودرو های تولید داخل به وارداتی ها نزدیک شد ودر چند محصول تولید داخل شاهد افزایش قیمت چهل تا پنجاه میلیون تومانی بودیم. دلالان سعی کردند با منفی بافی دید مشتریان را نسبت به خودرو سازان منفی ومنفی تر نمایند و اعتماد آنها رادر مورد انجام تعهدات خودرو سازان صلب نمایند.
در این میان ایرانخودرو بعنوان یکی از دو خودرو ساز بزرگ کشور هوشمندانه عمل کردو با یک مدیریت صحیح و تلاش مهندسین و کارگران خود چهره دلالان بازار را به مشتریان نشان دادند و با اعمال روش های شفاف و درست دست دلالان را برای مشتریان رو کرد.
ایرانخودروبا تنظیم شرایط متنوع فروش و عمل به تعهدات خود توانسته تا هم قیمت ها را سازماندهی نماید وهم به تعهدات تحویل خود تا کنون بخوبی عمل نمایند. اما در این میان باید کمی مشتریان هوشیار تر باشند و گول منفی بافی های دلالان بازار را نخورد.
ایرانخودرو با افزایش تولید محصولات خود و منطقی نمودن قیمت محصولات تولیدی توانسته هم بازار را کنترل نماید وهم به تعهدات خود بخوبی عمل کند. این بی شک ثمره یک حرکت جهادی در صنعت خودرو است.

نویسنده : عباس مغاری

انتهای پیام /

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا