خودروسازی داخلی

با دوچرخه برقی سبک راحت سفر کنید

به گزارش پایگاه خبری خودرو پلاس، به نقل از نیواطلس، شرکت آلمانی کوبوک از تولید دوچرخه برقی بسیار سبکی خبر داده که استفاده از آن برای حمل و نقل و جابجایی در شهرها و چه بسا مسافرت های کوتاه بسیار مناسب است.این دوچرخه ۵۰۰ واتی تنها ۱۱ کیلوگرم وزن دارد که از جمله دوچرخه های بسیار سبک و مناسب به حساب می آید.

دوچرخه برقی یادشده که One eCycle نام دارد، اولین بار در نمایشگاه یوروبایک ۲۰۱۸ به نمایش گذاشته شد و علت اصلی وزن بسیار کم آن استفاده از فیبر کربنی در تولید دوچرخه یادشده است.

از فیبر کربنی به طور گسترده در چرخ ها، صندلی و میله های اتصال دوچرخه یادشده استفاده گردیده و باعث شده وزن این دوچرخه نسبت به نمونه قبلی و مشابه آن که ۱۳.۷ کیلوگرم بود، به ۱۱ کیلوگرم برسد.

فیبر کربنی مورد استفاده در این دوچرخه جدید بسیار مستحکم است و از سوی دیگر ضخامت این دوچرخه برقی را نیز کاهش داده است. موتور جدید و پیشرفته این دوچرخه هم ساکت است و لذا مزاحمت محیطی چندانی به وجود نمی آورد.

توان موتور یادشده از ۲۵۰ تا ۵۰۰ وات در نوسان است و لذا می توان به راحتی از آن برای روشن کردن چراغ ها و غیره نیز استفاده کرد. این دوچرخه بعد از شارژ کامل می تواند مسافتی ۸۰ کیلومتری را طی کند.

منبع:فارس

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا