خودروسازی داخلی

بد عهدی هیوندایی، تولید النترا ی مونتاژی را با مشکل روبرو کرد

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس و به نقل از عصر ایران،تعداد زیادی پیام از سوی مخاطبان در زمینه عدم تحویل هیوندا النترا های مونتاژی که سال گذشته توسط شرکت کرمان موتور پیش فروش شده بود به بخش خودروی عصر ایران واصل شده که برای پیگری موضوع این مشکل را با مسئولان شرکت کرمان موتور در میان گذاشتیم.

یکی از مسئولان شرکت کرمان موتور در پاسخ به گلایه خریدارن النترا اعلام کرد که این اتفاق به دلیل مشکلات غیر داخلی و تعلل هیوندای کره جنوبی روی داده و شرکت در بروز آن نقشی نداشته اما به دلیل حفظ مشتریان وفادار خود و احترامی که برای آنها قائل است ۲ طرح جایگزین خاص را به عنوان راه حل به خریداران النترای داخلی پیشنهاد می کند.

بر اساس اعلام این مسئول کرمان موتور، خریداران النترای داخلی می توانند از خرید خود انصراف داده و احتمالا با این انصراف سودی بیشتر یا برابر با نرخ اعلامی سود مشارکت دریافت کنند و یا با مراجعه به نمایندگان کرمان موتور خودروی جایگزینی به جای النترا را انتخاب و دریافت کنند.

به گفته وی در بند ۲۴ قرارداد کرمان موتور با خریداران به شرایط ویژه و استثنایی اشاره شده و این پیش بینی برای وقوع چنین اتفاقاتی از قبل شده است اما شرکت کرمان موتور به دلیل اینکه نمی خواهند مشتریان همیشگی و وفادار محصولات کرمان موتور، متضرر شوند تصمیم گرفتند خارج از بندهای قرارداد و با تبصره های جدید این مشکل پیش بینی نشده را مرتفع سازند.

بر اساس اظهارات این مسئول کرمان موتور خودروهای جایگزین ارائه شده از سوی شرکت به این خریداران هیوندا سانتافه و خودروی جک اس ۵ و اس ۳ می باشد که با قیمت های شرکتی به انها ارائه می شود.

قیمت ارائه شده برای فروش سانتافه به این افراد از سوی کرمان موتور ۳۵۷ میلیون تومان و برای خودروهای جک اس ۵  و اس ۳ به ترتیب ۱۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ۸۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان می باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه شرکت نمی تواند هیوندا النترا را تحویل خریداران بدهد چگونه امکان تحویل سانتافه فراهم شده است گفت:النترا ها به صورت مونتاژ باید تولید شود که به دلیل عدم وجود قطعه امکان ساخت وجود ندارد اما سانتافه ها  از قبل به صورت وارداتی وارد کشور شده و لذا امکان جایگزینی وجود دارد.

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا