خودروسازی داخلی

برندهای اروپایی تسلا را پشت سر می گذارند؟

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،بنا به نتایج مطالعه صورت گرفته توسط موسسه PA که توسط بلومبرگ منتشر شده، تسلا تا سال ۲۰۱۹ در بازار خودروهای الکتریکی صدرنشین باقی خواهد ماند اما از آنجایی که برندهای طراز اول جهانی شروع به تولید خودروهای الکتریکی در دو سال آینده می کنند، کمپانی ایلان ماسک می تواند در بحث فروش به رتبه هفتم سقوط کند.

این مطالعه می گوید دایملر در سال ۲۰۲۱ پیشروی بازار خودروهای الکتریکی خواهد بود و پس از آن ب ام و، رنو-نیسان-میتسوبیشی، فولکس واگن، ولوو، تویوتا و تسلا رتبه های بعدی را به خود اختصاص خواهند داد.

برندهای اروپایی تسلا را پشت سر می گذارند؟

این پیش بینی ها بر پایه استراتژی خودروسازان، تکنولوژی بهتر، فرهنگ، شبکه نمایندگان، همکاری با شرکت های دیگر و عملکرد مالی صورت گرفته اند. اما آیا تسلا نیز بیکار خواهد نشست؟

BMW i-Vision Dynamics Concept

برخلاف تسلا، تمامی خودروسازان یاد شده دارای زنجیره تأمین تثبیت شده به منظور شتاب توسعه و تولید خودروهای الکتریکی هستند. همچنین همه ی آن خودروسازان چندین دهه است که تجربه ساخت خودروهای گوناگون در تیراژ بالا را به دست آورده اند. تسلا در این زمینه ها چالش هایی خواهد داشت و شاهد این موضوع نیز مشکلات متعدد در بحث تولید مدل ۳ جدید است که تأخیرهای پی درپی در تحویل به مشتریان را داشته است.

برندهای اروپایی تسلا را پشت سر می گذارند؟

اگرچه فروش تسلا مدل S و X در سال های اخیر و در مقایسه با سایر خودروهای الکتریکی بالا بوده اما حقیقت این است که هر دو خودرو در تعداد بسیار محدودی در مقایسه با خودروهای مرسوم دیگر خودروسازان تولید می شوند. شاید تسلا در ۵ سال آینده بتواند تولید انبوه خودروهای خود را به سطح بالایی برساند اما ممکن است تا آن زمان تاج پادشاهی بازار خودروهای الکتریکی را از دست بدهد.

منبع:نوداد

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا