خودروسازی داخلی

برند تجاری جدید با همکاری جگوار و چری متولد می‌شود

به گزارش پایگاه خبری خودرو پلاس،بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

 شرکت انگلیسی جگوار لندرور (Jaguar Land Rover ) و شرکت چینی چری اوتو (Chery Auto) که تاکنون سرمایه گذار مشترک به شمار می رفتند، حالا به نظر می رسد که برنامه جدیدی برای ایجاد یک برند جدید تجاری دارند. این برنامه بخش بزرگی از برنامه بزرگترین بازار خودرو در جهان به شمار می رود که احتمالا برند جدیدی همچون لینک اند کو (Lynk & Co) بوجود بیاید که در سال ۲۰۱۶ توسط جیلی چین و با همکاری ولوو راه اندازی شد.

حالا تازه ترین گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که این برند جدید قصد دارد در طراحی، تولید و توسعه کلاس خودروهای سایز متوسط فعالیت کند و تمرکز ویژه ای بر روی تولید خودروهای الکتریکی و سیستم اتصال خودرو خواهد داشت.

لازم به ذکر است جزئیات این همکاری و برند تجاری مشترک میان جگوار لندرور و چری هنوز مشخص نشده است.

دولت های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی ( حدودا دو دهه آینده ) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

منبع:ایسنا

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا