خودروسازی داخلی

تبدیل دایهاتسو کوپن به نیسان GT-R!

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،کوپن یک رودستر بسیار کوچک با سقف فلزی جمع شونده است که در کلاس «کی کار» قرار می گیرد و به یک پیشرانهٔ ۶۶۰ سی سی سه سیلندر مجهز است. حال Liberty Walk این کی کار کوچک و کم توان را به نیسان GT-R تبدیل کرده است! برای این کار، طراحی نمای جلویی کوپن با الهام از GT-R تغییر کرده و در آن جلوپنجره، دیلایت های LED ورودی های هوایی کاملاً مشابه GT-R کار شده است. البته این اجزا برای تناسب با بدنهٔ کوپن، کوچک تر طراحی شده اند. در عقب نیز با استفاده از یک بال بزرگ، دیفیوزر تهاجمی و چهار سر اگزوز، نمایی مشابه GT-R ایجاد شده است.

تبدیل دایهاتسو کوپن به نیسان GT-R!

اما این تیونر صرفاً یک کیت بدنه برای کوپن طراحی کرده و تغییری در پیشرانهٔ آن ایجاد نشده است؛ بنابراین در زیر کاپوت این کوپنِ GT-R نما همچنان همان موتور کوچک ۶۶۰ سی سی با ۶۳ اسب بخار قدرت و ۹۲ نیوتن متر گشتاور قرار دارد. برای انتقال این نیرو به چرخ های جلو هم امکان انتخاب یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی یا یک نمونهٔ CVT وجود دارد. برای این خودرو همچنین دیفرانسیل لغزش محدود و تعلیق Bilstein هم قابل سفارش است که سواری اسپرتی را ارائه می کند.

تبدیل دایهاتسو کوپن به نیسان GT-R!

اما ممکن است روی کاغذ تبدیل ظاهری یک کی کار ضعیف سه سیلندر مثل دایهاتسو کوپن به سوپراسپرتی وحشی چون نیسان GT-R ایدهٔ مضحکی به نظر برسد اما نتیجهٔ کار Liberty Walk، خودروی جالبی از آب درآمده است. کیت بدنه ای که برای این ماشین طراحی شده نمای بسیار تهاجمی تری به آن بخشیده و ظاهر کوپن را نسبت به نسخهٔ استاندارد بسیار جذاب تر نموده است.

منبع:نوداد

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا