خودروسازی داخلی

تجربه رانندگی با مزدا ۳ اسپورت بلک ۲۰۱۸

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،مزدا ۳ اسپورت بلک جدیدترین نسخه سفارشی از این خودروست که دارای تجهیزات زیادتر و برخی ریزه کاری های جدید در بدنه می باشد. این خودرو تنها بصورت هاچبک عرضه شده و بر پایه نسخه ۲ لیتری SE L Nav ساخته شده است. مزدا ۳ اسپورت بلک دارای اسپویلر سقف و آینه های جانبی مشکی بوده و علاوه بر تجهیزات استاندارد مدل عادی از دوربین دید عقب، چراغ های جلوی LED و ورود بدون کلید سود می برد.

همون همیشگی! تجربه رانندگی با مزدا 3 اسپورت بلک 2018

اصلاحات صورت گرفته در ظاهر خودرو واقعا شکل مزدا ۳ را تغییر نداده اند بنابراین خرید این خودرو واقعا به دیدتان بستگی دارد. آیا تجهیزاتی همچون دوربین دید عقب را واقعا ضروری می دانید؟

همون همیشگی! تجربه رانندگی با مزدا 3 اسپورت بلک 2018

کلیت خودرو در اکثر نقاط مشابه نسخه استاندارد بوده و البته این چیز بدی نیست. مزدا ۳ دارای سیستم تعلیق عقب نسبتا رضایت بخشی بوده و شما می توانید آن را احساس کنید. مزدا همه ی دست اندازها را جذب نمی کند اما حالت راحتی داشته ولی در ناهمواری های عمیق کمی ناراحت می شود. البته در همین حالت نیز خودرو کنترل بدنه پایدار خود را حفظ می کند.

همون همیشگی! تجربه رانندگی با مزدا 3 اسپورت بلک 2018

فرمان مزدا ۳ اسپورت بلک توازن وزنی خوبی داشته و مستقیم است و اهرم تعویض دنده آن نیز یکی از بهترین های کلاس خود است. گیربکس خودرو به اندازه MX-۵ هیجان انگیز نیست اما تیز بوده و فواصل تعویض کوتاه و لذت بخشی دارد. هاچبک های خانوادگی کمی می توانند چنین توازن وزنی مناسبی را عرضه کنند.

همون همیشگی! تجربه رانندگی با مزدا 3 اسپورت بلک 2018

اما باید به نیمه خالی لیوان نیز اشاره کنیم. نقاط منفی مزدا ۳ هنوز هم باقی مانده اند. پیشرانه ۲ لیتری بنزینی هنوز هم قدرت ۱۱۸ اسب بخاری و گشتاور ۲۱۰ نیوتون متری دارد بنابراین برای شتاب گیری تند باید فشار زیادی به این قلب آهنین وارد کنید. پیشرانه مزدا ۳ اسپورت بلک نسبتا نرم و آرام است اما نبود توربوشارژر به این معنی است که دور پیشرانه اکثر اوقات بالا خواهد رفت و در همین زمان نیز صدای آن به گوش می رسد.

البته رفتار پیشرانه به اندازه سیستم اطلاعات سرگرمی مزدا ۳ شما را عصبی نمی کند. اگرچه صفحه نمایش خودرو خوب بوده اما نرم افزار آن اصلا ارزش ندارد. سیستم ناوبری خودرو از نظر هدایت راننده ضعیف عمل کرده و هیچ راهی هم برای گذر از آن و گوش دادن به آهنگ از گوشی وجود ندارد زیرا مزدا ۳ اسپورت بلک از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی نمی کند.

همون همیشگی! تجربه رانندگی با مزدا 3 اسپورت بلک 2018

همون همیشگی! تجربه رانندگی با مزدا 3 اسپورت بلک 2018

همون همیشگی! تجربه رانندگی با مزدا 3 اسپورت بلک 2018

همون همیشگی! تجربه رانندگی با مزدا 3 اسپورت بلک 2018

متاسفانه در کابین مزدا ۳ اسپورت بلک سفارشی تریم فلزی بکار رفته تا نمای روشن تری ایجاد شود اما این هنوز هم تلاشی مضحک بوده و پلاستیک های مشکی خود را به رخ می کشند؛ اما باید بدانید کیفیت ساخت کابین خوب بوده و قطعات به خوبی به یکدیگر چفت شده اند.

همون همیشگی! تجربه رانندگی با مزدا 3 اسپورت بلک 2018

همون همیشگی! تجربه رانندگی با مزدا 3 اسپورت بلک 2018

همون همیشگی! تجربه رانندگی با مزدا 3 اسپورت بلک 2018

همون همیشگی! تجربه رانندگی با مزدا 3 اسپورت بلک 2018

مزدا ۳ اسپورت بلک جدید اشتباهات فاحشی ندارد. ما با یک خودروی مجهز، خوش ساخت و برجسته از نظر سواری طرف هستیم اما مشکل این است که خودروی حاضر در تست چیز زیادی نسبت به مدل استاندارد که ارزان تر بوده ارائه نمی کند. اگر شما به دنبال خرید مزدا ۳ هستید بهتر است بجای این نسخه سفارشی مدل استاندارد را خریداری کنید.

همون همیشگی! تجربه رانندگی با مزدا 3 اسپورت بلک 2018

  • مشخصات مزدا ۳ ۱۲۰PS Sport Black
  • قیمت: ۲۱۹۵۹ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۱۱۸ اسب بخار/۲۱۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۸.۹ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۹۵ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۵.۱ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع:نوداد

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا