خودروسازی داخلی

ترامپ در نبرد تجاری با اروپا تهدید به افزایش تعرفه خودروهای اروپایی کرد

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،ماجرای تحریم های اروپا و آمریکا علیه یکدیگر سر دراز دارد. تهدیدات ترامپ پس از آن اعلام شده که اروپا اقدام به تحمیل تعرفه های جدیدی علیه کالاهای آمریکایی کرد. البته این تصمیم اتحادیه اروپا نیز دلیل دیگری داشت؛ پیشتر ایالات متحده تعرفه های تازه ای را بر آلومینیوم و فولاد وارد شده از اروپا اعمال کرده بود.

بر اساس تصمیم های اخیر اروپا، موتور سیکلت های وارداتی هارلی دیویدسون آمریکا نیز در لیست محصولاتی هستند که در قاره سبز قیمت بالاتری نسبت به آمریکا پیدا کرده اند.

در حال حاضر تعرفه اعمال شده بر خودروهای اروپایی در ایالات متحده برابر ۲.۵ درصد برای خودروهای سواری و ۲۵ درصد برای وانت ها است. از سوی دیگر اکنون اروپا تعرفه ای ۱۰ درصدی را بر خودروهای آمریکایی اعمال می کند.

تعرفه واردات خودرو

کمپانی های آلمانی از جمله فولکس واگن و بی ام و، خودروهایی را در کارخانه هایی در ایالات متحده تولید می کند. به گزارش رویترز اطلاعاتی از منابع فعال در صنعت نشان می دهند خودروسازان آلمانی پس از انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا، بیش از آنکه خودرو وارد کنند، در ایالات جنوبی آمریکا خودرو تولید کرده اند؛ در واقع در همان ایالت هایی که ترامپ بیشترین رأی را به دست آورده است.

در سال ۲۰۱۷ در حدود ۱۵ درصد از فروش جهانی کمپانی های مرسدس بنز و ب ام و به آمریکا اختصاص داشته. این میزان برای فولکس واگن ۵ درصد و برای آئودی ۱۲ درصد بوده است. به این ترتیب به نظر می رسد بازار ایالات متحده برای این شرکت ها اهمیت بالایی داشته باشد.

پس از توییت اخیر ترامپ، شاخص سهام خودروسازان اروپایی به میزان حدود ۰.۵ درصد افت کرده. همچنین ارزش سهام کمپانی های آمریکایی فورد و جنرال موتورز ابتدا افت را شاهد بوده ولی پس از مدتی با افزایش روبرو شده است.

ترامپ همواره دلیل خود برای اعمال تحریم های این چنینی را محافظت از صنایع محلی و نیز شغل های ایالات متحده عنوان کرده است.

 

تماشا کنید: درگ ریس بی ام و M5 در برابر مرسدس بنز AMG E63 S

منبع:دیجیاتو

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا