خودروسازی داخلی

تردد بیش از یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار موتورسیکلت در استان اصفهان

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،به نقل از پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، سرهنگ رضا رضایی پیرامون برگزاری طرح ایمن سواری در شهر اصفهان اظهار داشت: در حوزه راهنمایی و رانندگی مؤلفه‌های بسیاری وجود دارد که در نقش‌پذیری مردم در موفقیت آن تأثیر دارد. نماد و نمود فرهنگ یک جامعه در قالب چگونگی اعمال و پایبندی به قانون مشخص می‌شود.

 

وی با بیان این موضوع که وقتی اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن است باید این موضوع در رانندگی هم بروز پیدا کند، افزود: میانگین آمار جان‌باختگان تصادف موتورسیکلت‌سواران در شهرهای کشور ۳۶ درصد بوده که در استان اصفهان این آمار ۵۶ درصد است.

 

رئیس پلیس راهور استان اصفهان در ادامه گفت: در کشور حدود ۳۳ میلیون انواع خودرو تردد دارند که ۱۱ میلیون آن موتورسیکلت است که حدود ۱۰ درصد این تعداد در استان اصفهان تردد می‌کنند. ۳ میلیون خودرو و در حدود یک‌میلیون ۳۰۰ هزار موتورسیکلت در استان اصفهان وجود دارد که نزدیک به نیمی از آن‌ها در شهرستان مرکزی هستند.

 

وی با تأکید بر این موضوع که مردم باید نقش اصلی را بازی کنند افزود: دستگاه‌های متعددی باید در موفقیت این طرح ایفای نقش کنند، ما در حال تلاش هستیم تا فرهنگ ترافیک را ارتقا دهیم.

 

رضایی با اشاره به این موضوع که بیش از ۸۵ درصد از تلفات جانی موتورسیکلت به دلیل ضربه به سر است، گفت: مردم باید به استفاده از کلاه ایمنی اعتقاد و ایمان داشته باشند. در طرح جدید به‌جای آنکه وسیله نقلیه موتورسوارانی که در هنگام رانندگی کلاه بر سر ندارد به پارکینگ منتقل شود راکب در کلاس‌های آموزشی شرکت می‌کند و سپس با کلاه ایمنی به محل توقیف مراجعه کرده و موتور خود را تحویل می‌گیرد.

 

وی با بیان این موضوع که آموزش مبنای این طرح است افزود: تلاش شبانه‌روزی راهور بر این است که جان افراد را نجات دهد، در اصفهان بسترهای فرهنگی مناسب برای پذیرش مفهوم توسط مردم وجود دارد و پلیس و سازمان‌های دولتی باید در این طرح در کار مردم باشند. اگر هماهنگی‌ها در همه سطوح انجام شود شاهد کاهش جان‌باختگان موتورسیکلت خواهیم بود.

 

رئیس پلیس راهور استان اصفهان اظهار داشت: بیشتر استفاده‌کنندگان از موتورسیکلت در شهر اصفهان به این وسیله به‌عنوان ابزار تفریح نگاه می‌کنند و این امر سبب می‌شود تا کمتر به قوانین توجه کنند. در اثر واژگونی اولین عضو بدن به دلیل داشتن حجم و وزن بیشتر با زمین برخورد می‌کند سر است.

 

وی در ادامه گفت: طرح تشویق رانندگان راکبین و عابران قانونمند در حال برگزاری است و از افرادی که مقید به رانندگی خوب هستند و تعداد آن‌ها بسیار زیاد بوده و بیش از ۹۵ درصد رانندگان را تشکیل می‌دهند تجلیل می‌شوند.

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا