خودروسازی داخلی

تسلا موتور و هزار اما واگر

به گزارش پایگاه خبری خودرو پلاس،چند صباحی است شرکت های در کشور هر روزه به عناوین مختلف خود را نماینده یکی از شرکت‌های خودرو ساز جهان معرفی می کنند وبه راحتی اقدام به دریافت لوح می نمایند از شرکت ساپراموتور که خود را نماینده انحصاری اپل در ایران معرفی کرد و حتی نتوانسته یک دستگاه خودرو وارد کشور کند تا شرکت تسلا موتور که با جنجال خبری وارد کشور شد. شرکتی که در خورد را نماینده انحصاری برند BMW  در ایران معرفی کرد ولی پس از مدتی معلوم شد یک قرارداد جعلی در زمینه فروش رو کرده است واین جعلی بودن را کنسولگری ایران در فرانکفورت تایید کرد. اما تسلا موتور چه قراردادی دارد؟
شرکت تسلا موتور یک قرارداد با  automotive mohring که نام یک تعمیرگاه کوچک در نزدیکی شهر هانوفراست منعقد کرده تعمیرگاهی که از سوی BMW group حتی مجوز فروش خودرو های نو را نیز ندارد.
اما سوال اصلی اینجاست چرا مرکز امور اصناف و وزارت صنعت اجازه صدور لوح قبل از تحقیقات تکمیلی در مورد این قرارداد ها  را صادر میکنند؟
آیا تخلفی صورت گرفته است یا شرکتها به همین راحتی می توانند کارشناسی وزارت صنعت و دستگاه های  زیر مجموعه را به اصطلاح دور بزنند؟
بی شک کارشناسان وزارت صنعت می توانستند قبل از دستور صدور لوح مراتب را جهت استعلام به سرکنسولگری ایران در فرانکفورت ارسال نمایند و پس از استعلام اقدام به صدور لوح نمایند.
لوحی که چند روز پیش به راحتی باطل اعلام شد و نام تسلا موتور از سامانه امور اصناف حذف شد.
با این حال فقط یک وجهه مثبت در این مدت اتفاق افتاده وآن هم این است که تا کنون تسلا موتور پیش فروشی را انجام نداده است.
که اگر این اتفاق هم می افتاد باید به جمع مال باختگان این روزهای خودروهای وارداتی افراد زیادی را اضافه می کردیم.

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا