خودروسازی خارجی

تشکیل کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،حجت اله فلاح معاون دفتر حقوقی این سازمان با اشاره به ضرورت و نقش کمیسیون رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل و نقلی، اظهار داشت: قبل از تشکیل کمیسیون ویژه، فرآیند رسیدگی به تخلفات بدین نحو بود که براساس تفویض اختیار صورت گرفته به ادارات کل استانی در سال ۹۵، گزارشات تخلف از طریق حوزه حمل و نقل به دبیرخانه کمیسیون رسیدگی ماده ۱۲ ادارات استانی ارجاع و دبیرخانه کمیسیون نیز در یک فرصت چند هفته ای اقدام به ارسال دعوتنامه، تشکیل جلسه و ابلاغ تصمیمات می‌کرد. وی افزود: در ابلاغیه ریاست محترم سازمان ضمن دستور کوتاه شدن زمان رسیدگی ها مقرر شده است کمیسیون ماده ۱۲ بصورت خاص و فوق العاده در ستاد مرکزی تشکیل گردد تا ضمن نظارت بر عملکرد کمیسیونهای استانی، تخلفات بصورت فوری مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار گیرند. فلاح تصریح کرد: از نکات با اهمیت و اساسی در خصوص این کمیسیون آن است که ضمن کوتاه کردن فاصله زمانی بین کشف تخلف تا صدور تصمیم قانونی، محدود به مکان و زمانی خاص نبوده و در هر نقطه از کشور که فرآیند حمل و نقل ساری و جاری باشد می تواند نسبت به کشف تخلف و اتخاذ تصمیم قانونی اقدام نمایند. معاون دفتر حقوقی با اشاره به امکان حضور کمیسیون ویژه در پایانه‌ها، گفت: باتوجه به اولویت برخورد با تخلفات تضییع کننده حقوق رانندگان در پایانه های بار، مانند اخذ کمیسیون یا کارمزد اضافه بر مصوبات قانونی از راننده، عدم مسئولیت پذیری شرکت درخصوص پرداخت کامل کرایه راننده در مقصد حمل و سوءاستفاده از کارت هوشمند راننده، کمیسیون یادشده متعاقب ابلاغیه رئیس سازمان متبوع، دو نوبت اقدام به برگزاری جلسه در پایانه بزرگ حمل ونقل کالای تهران نموده و به شکایات رانندگان رسیدگی و پس از احراز ارتکاب تخلفات انتسابی که عمدتا تخلف اخذ کمیسیون اضافی از رانندگان بود، مبادرت به صدور تصمیم به جریمه یا تعلیق اعتبار پروانه فعالیت و تعطیلی ۱۷ شرکت نموده است. فلاح خاطر نشان کرد البته براساس خط و مشی سازمان مقرر است این روال، در سایر استانها نیز انجام گیرد که امید است استمرار این کار، نقش قابل توجهی در کاهش تخلفات، ارتقای سلامت فعالیت در بخش حمل و نقل جاده‌ای و رضایتمندی و امنیت خاطر قشر زحمتکش راننده را در پی داشته باشد. معاون دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای ضروت تسریع در رسیدگی به تخلفات در استانها توسط کمسیون ویژه را یاد آور شد و تاکید کرد: رانندگان عزیز هنگام صدور بارنامه چنانچه با مواردی از دریافت کمیسیون بیش از میزان مصوب قانونی مواجه شدند، می توانند با ارائه بارنامه به نمایندگان سازمان مستقر در پایانه ها و ادارات کل، مراجعه نموده وشکایت خود را تسلیم نمایند تا با توجه به تاکیدات مندرج درابلا غیه اشاره شده، ادارات کل استانی در اسرع وقت اقدام به رسیدگی، برخورد قانونی و اطلاع رسانی به راننده شاکی نمایند.

منبع خبر : سایت خبری شعار سال

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا