خودروسازی داخلی

تغییرات اندک در اسپورتیج ۲۰۱۹ کیا

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،این خودرو در نگاه اول به عنوان یک اسپورتیج سریعا قابل تشخیص است. مدل‌های ارتقاء یافته به یک نمای روبه‌رویی جدید مجهزاند که دریچه‌های ورودی هوا و چراغ‌های که گردی کمتری از خود نشان می‌دهند، از مشخصه های ظاهری نمای جلوی خودرو هستند. این خودرو همچنین به یک نوار کرومی، چراغ‌های تغییر شکل‌یافته و مه‌شکن‌های بازطراحی شده در نمای جلو مجهزند.

در انتهای این کراس‌اوور، تغییرات بیشتری را شاهد هستیم که در عین محسوس بودن ظرافت خود را حفظ کرده‌اند. بیشترین تغییرات قابل توجه در این بخش خودرو در چراغ‌های جدید عقب و حذف نوارهای کرومی نازک بین دو چراغ خلاصه شده است. علاوه بر آن در زیر چراغ‌های این بخش سپرهای اصلاح شده‌ای را می‌بینیم که رفلکتورها را از چراغ‌های حرکت معکوس جدا می‌کند.

تغییرات ظاهری اندکی نیز در فضای درونی رخ داده‌اند. در این فضا سامانه اطلاعات و سرگرمی ارتقاء یافته و با یک نوار متالیک بزرگ احاطه شده است. درک تغییرات بیشتر از تصاویر جاسوسی در این فضا سخت است اما به نظر می‌رسد در مدل ۲۰۱۹ اهرم تپغییر دنده و برخی از دکمه‌ها نیز تغییر کرده‌اند.

براساس گزارش‌ها اسپورتیج کیا اولین محصول این کارخانه است که به صورت یک دیزلی- هیبریدی ۴۸ ولتی ارائه خواهد شد. این سامانه که اکوداینامیک پلاس نامیده می‌شود از یک موتور دیزلی، ژنراتور شروع کننده و یک باتری اضافی لیتیوم- یون ۴۸ ولتی با ظرفیت ۰.۴۶ کیلووات ساعت مجهز است. چنین سیستمی احتمالا در سال اینده روی کیا سیدهای جدید در نسخه اروپایی نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انتظار می‌رود نسخه‌ای از این اسپورتیج با موتور ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر در آمریکا ارائه شود. این موتور با گشتاور ۲۳۷ نیوتن‌متر ۱۸۱ اسب‌بخار قدرت دارد. از طرفی کیا یک نسخه ۲ لیتری توربوشارژ  ۴ سیلندر با گشتاور ۳۲۵ نیوتن‌متر و ۲۴۰ اسب بخار را برای انواعی از مدل‌های بازار آمریکا معرفی کرده است.

برای مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید.

 اسپورتیج
 اسپورتیج
 اسپورتیج

منبع: عصر ایران

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا