خودروسازی داخلی

توسعه جایگاه سوخت نیاز زیرساختی در ساوه

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،موقعیت کنونی شهر ساوه به گونه ای است که در نیمه های جنوبی و غربی آن که بخش بزرگی از جمعیت را در خود جای داده،‌ هیچ جایگاهی برای عرضه بنزین و حتی گازوئیل وجود ندارد.
با احتساب خودروهای عبوری به مقصد شهرهایی چون همدان،‌ نوبران و غرق آباد، روزانه خودروهای سبک و سنگین پرشماری از مناطق یاد شده تردد می کنند اما برای تامین سوخت خودرو ناگزیر هستند به نیمه شمالی یا مرکزی شهر بروند، هرچند که این مشکل در مورد جایگاه های سوخت گاز یا CNG وجود ندارد.
ساکنان مناطق غربی شهر ساوه از جمله شهرک های فجر،‌ علوی،‌ مسیر نورعلی بیگ و یا مناطق جنوبی نظیر حاج بلوک،‌ یل آباد و‌ ۲۲ بهمن نیز برای دسترسی به پمپ بنزین باید مسیر خیابان های آزادی یا بلوار خروجی شهر به سمت جاده اراک را طی کنندکه این موضوع به ترافیک و آلودگی دامن می زند.
ناصر فتحی راد یکی از شهروندان ساکن خیابان طالقانی ساوه گفت: نبود جایگاه سوخت در این خیابان باعث شده که برای تامین سوخت به پمپ بنزین خیابان شریعتی، سپاه و یا آزادی مراجعه کنم که اغلب اوقات بسیار شلوغ است و زمان زیادی برای این منظور تلف می شود.
مهرداد رجبی که یک خودروی دوگانه سوز دارد، گفت: در شهرک فجر ساوه پمپ بنزین وجود ندارد و همواره باید از بلوار شهید چمران و گذر از چند چراغ قرمز مسافتی حدود هفت کیلومتر برای دسترسی به پمپ بنزین طی شود.
وی افزود: در زمینه تامین سوخت سی ان جی مشکلی وجود ندارد.
این شهروند از مسئولان خواست: به منظور رفاه حال شهروندان،‌ ایجاد یک جایگاه عرضه سوخت بنزین در این منطقه را دنبال کنند.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ساوه در این زمینه گفت: ایجاد پمپ بنزین در مناطق جنوبی و غربی ساوه توجیه اقتصادی ندارد و بخش خصوصی از آن استقبال نمی کند.
حسین معماری نیا اظهار کرد: اکنون ۲ مجوز در کمربندی جنوبی ساوه برای ایجاد جایگاه سوخت صادر شده اما استقبال بخش خصوصی در اقدات عملیاتی از آن نیست ضمن آنکه بر اساس دستورالعمل پدافند غیرعامل در نقاط پرجمعیت شهری تعدد و استقرار پمپ بنزین باید بر مبنای اصول کارشناسی باشد.
وی گفت: جایگاه های سوخت بلوار سپاه و آزادی ساوه نیازها را تامین می کند و ممکن است در افزایش جایگاه سوخت در سایر مناطق میزان فروش و توجیه اقتصادی را برهم می زند با این حال برنامه ریزی برای ساخت پمپ بنزین در اتوبان به دلیل تردد بالا در دستور کار است.
معماری نیا در مورد جایگاه عرضه سوخت مجتمع خدماتی رفاهی آسمان که در مسیر آزادراه ساوه به همدان گفت: این طرح نیمه کاره است و تکمیل آن بر عهده پیمانکار است اما به طور موقت یک مخرن سیار برای عرضه بنزین در منطقه مستقر شده است و امید است که هر چه زودتر این جایگاه تکمیل شود.
رئیس شرکت پخش فرآورده های نفتی ناحیه ساوه و زرندیه نیز گفت: برای تامین جایگاه عرضه بنزین در نواحی جنوبی و غربی شهر مشکلی نیست و در صورت وجود متقاضی،‌ مراتب دنبال می شود.
مرتضی جلالی فر اظهار کرد: مجوز ساخت جایگاه سوخت در نیمه جنوبی شهر ساوه در بلوار شهید شجاعی صادر شده و بخش خصوصی عملیات اجرایی ان را کلید زده است.
وی میزان مصرف بنزین در شهر ساوه و زرندیه را روزانه ۴۲۰ هزار لیتر عنوان کرد.
رئیس شرکت پخش فرآورده های نفتی ناحیه ساوه و زرندیه افزود: روزانه ۹۰۰ هزار لیتر گازوئیل نیز بدون احتساب مصارف نیروگاه برق در شهرستان های ساوه و زرندیه مصرف می شود.
جلالی گفت: شهروندان در صورت گلایه می توانند مسایل خود را در زمینه جایگاه های عرضه سوخت در شهرستان های ساوه و زرندیه با شماره تلفن گویا ۰۹۶۲۷ به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منتقل کنند.
ساوه با ۲۸۵ هزار نفر جمعیت دومین شهر بزرگ استان مرکزی است.

منبع:جماران

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا