خودروسازی داخلی

توقف واردات خودرو به نفع کیست؟/ اولتیماتوم فرمانده ناجا به خودروسازان و وزارت راه/ تعرفه‌های جدید برق برای پرمصرف‌ها

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،مهمترین علل تصادفات در سال ۹۶، چرا VAR به نفع تیم ملی ایران عمل کرده است؟، اولتیماتوم فرمانده ناجا به خودروسازان و وزارت راه، مسافران جام جهانی بخوانند، تعرفه‌های جدید برق برای پرمصرف‌ها، اقدامات دولت برای کنترل بازار به روایت نوبخت و گل ایران را چه کسی مردود کرد؟ این ها عناوین اخبار هستند که می توانید در بسته خبری امروز مرور کنید.

توقف واردات خودرو به نفع کیست؟
تسنیم: سید عبدالوهاب سهل آبادی با اشاره به اینکه ممنوعیت واردات ۱۳۳۹ کالا با ابهامات زیادی همراه است، اظهار داشت: متأسفانه این تصمیم‌ها بعد از حوادثی در بازار اتخاذ می‌شوند که برای ما جای سوال دارد. به عبارتی در یک مقطع حجم زیادی از خودرو وارد کشور شده و بعد از آن دولت تصمیم به ممنوعیت واردات می‌گیرد تا خودرو‌های وارداتی به راحتی آنهم با قیمت‌ها بالا در بازار به فروش برسد. این گونه رفتار‌ها واقعا سوال برانگیز بوده و ابهام رانت را به وجود می‌آورد.
اقدامات دولت برای کنترل بازار به روایت نوبخت
محمدباقر نوبخت که به همراه استاندار تهران برای بازدید از پروژه کمربندی و افتتاح سیلوی ۴۰ هزار تنی پاکدشت به شهرستان پاکدشت سفر کرده بود، با شرکت در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: دولت با تمام توان در جهت کنترل بازار ارز و طلا اقدامات اساسی انجام داده است.
توقف واردات خودرو به نفع کیست؟/ اولتیماتوم فرمانده ناجا به خودروسازان و وزارت راه/ تعرفه‌های جدید برق برای پرمصرف‌ها
وی در خصوص بازار ارز گفت: مقدار منابع ارزی، بیش از مصرف است و هر کس که نیاز به ارز دارد می‌تواند دلار ۴۲۰۰ تومانی خرید کند، ولی در مقابل باید کالایی که با استفاده از آن ارز تهیه شده را مشخص کند.

معاون رئیس‌جمهوری افزود: با وجود پیش بینی‌های دولت، نباید ولعی در بین مردم برای خرید ارز وجود داشته باشد که به تضعیف پول ملی کشور در مقابل دلار و سایر ارز‌ها منجر شود، امروز کشور به کمک همه افراد نیاز دارد تا بتواند بر مسائل و مشکلات غلبه کند.

شهرفروشی عوام پسندانه شهرداری تهران
تصمیم برای تامین هزینه‌های شهر از طریق اخذ شارژ شهری از شهروندان، حساسیت برانگیز است درنتیجه به سرنوشت بسیاری از تصمیمات مهم دیگر که در کشورمان گرفته نمی‌شود، گرفتار شده است.متاسفانه هر شهردار و شورای شهری ترجیح می‌دهد به جای اتخاذ این تصمیمِ سختِ عوام ناپسند، به شهر فروشی ادامه دهد. دولت و مجلس هم به همین دلیل، به این مساله ورود نمی‌کند.

بدیهی است که رویه کنونی شهر فروشی، در بلندمدت و به صورت تدریجی موجب نابودی شهر می‌شود، اما باید توجه داشت که برای سیاستمداران، ترجیحات کوتاه مدت بر بلندمدت می‌چربد.

مهمترین علل تصادفات در سال ۹۶
فارس: سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در اولین نشست تخصصی رؤسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی کشور به بیشترین علل تصادف در سال گذشته پرداخت و اظهار داشت:‌سرعت غیرمجاز و عدم توجه به جلو از جمله بیشترین علل تصادف بوده که در برخی استان‌ها علت اصلی ۷۰ تا ۸۰ درصد تصادفات بوده است.
اولتیماتوم فرمانده ناجا به خودروسازان و وزارت راه
سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در اولین نشست فصلی مدیران ستادی و رؤسای پلیس‌راه و راهور ناجا با اعلام این مطلب که باید سهم هر کدام از دستگاه‌ها در کاهش تصادفات مشخص شود، اظهار داشت: با صراحت و با قاطعیت می‌گویم که باید سهم هر کدام از دستگاه‌ها را دنبال کنیم، اگر خودروساز ایمنی و استاندارد لازم را ندارد و خودرو مشکل ایمنی دارد، باید ابلاغ و اعلام کرده و از استفاده خودرو در کشور جلوگیری کنیم.
توقف واردات خودرو به نفع کیست؟/ اولتیماتوم فرمانده ناجا به خودروسازان و وزارت راه/ تعرفه‌های جدید برق برای پرمصرف‌ها
فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: استاندارد‌ها باید رعایت شود وگرنه ناجا مانع می‌شود که خودرو در دست مردم قرار گیرد؛ سیستم‌های ایمنی خودرو باید استاندارد‌ها لازم را داشته باشد.
تعرفه‌های جدید برق برای پرمصرف‌ها
یکی از مقامات مسئول وزارت نیرو گفته است که تعرفه‌های برق مصرفی سازمان‌های دولتی که رعایت نکنند، افزایش می‌یابد. وی افزود: برای مجموعه‌های پرمصرف خانگی هم قرار است، تعرفه‌هایی جدید وضع شود.
توقف واردات خودرو به نفع کیست؟/ اولتیماتوم فرمانده ناجا به خودروسازان و وزارت راه/ تعرفه‌های جدید برق برای پرمصرف‌ها
کارشناسان بر این باور هستند که ارزان فروشی برق و افزایش قیمت برق درست است، اما باید این افزایش قیمت از مشترکان پرمصرف آغاز شود.
منبع:میزان

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا