خودروسازی داخلی

تولید خودرو از اول انقلاب تا کنون ۱۳ برابر و تولید سیمان ۱۴ برابر شده است

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در بیست و دومین همایش روز ملی صنعت و معدن که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران برگزار شد، گفت: جناب آژژقای جهانگیری ما امسال در شرایط خاصی روز صنعت و معدن را برگزار می‌کنیم و ابتدا اینکه در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران هستیم.

وی افزود: سال دیگر روز صنعت و معدن را در حالی برگزار می‌کنیم که جشن چهلمین سال انقلاب اسلامی ایران را برگزار کردیم. یکبار دیگر ایران مورد هجمه اقتصادی آمریکا قرار گرفت که دارای ویژگی‌های مهم است اگرچه شرایط بحرانی نیست، ولی شرایط ویژه‌ای است.

شریعتمداری اظهار داشت: در شروع انقلاب اسلامی تنها ۸۵۴ واحد کوچک و بزرگ در سطح کشور مشغول فعالیت داشتیم، اما امروز این تعداد بیش از ۱۰۰ برابر تعداد واحدهای صنعتی که دارای پروانه بهره‌داری هستند، افزایش یافته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: ارزش افزوده بخش صنعت در طی سال های۵۷ تا ۹۴ حدود ۷ برابر شده است.

شریعتمداری گفت: در حوزه زیر ساخت ها تنها در سال ۵۷ دو شهرک صنعتی داشتیم، امروز ۵۹۲ شهرک صنعتی فعال تا پایان سال ۹۶ فعال بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: ظرفیت تولید آلومینیوم طی این سال‌ها ۱۰ برابر شده است و تولید کنسانتره مس و کاتد مس هم ۱.۶ میلیون تن شده است.

وی افزود: در سیمان از اوایل انقلاب ۱۴ برابر ظرفیت تولیدسیمان بیشتر شده و ظرفیت ۱۴۲ میلیون تنی برای تولید در کشور پیش بینی شده است.

شریعتمداری اظهار داشت: در حوزه صنایع ساخت محور مثل تولید خودرو، از زمان انقلاب تاکنون تولید خودرو ۱۳ برابر رشد داشته است. 

وی اظهار داشت: تولید تایر رشد ۷.۵ برابری داشته و صنایع لوازم خانگی هم رشد داشته  و روند رو به رشدی داشته است.

شریعتمداری با بیان اینکه گفته می‌شود از آمارها صحبت نشود، اظهار داشت: آمارها مال مردم است و وظیفه ما است که نتایج رشد صنعت را به مردم اطلاع دهیم.

منبع:فارس

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا