اخبار عمومی خودرواخبار ویژهاسلایدر بالااسلایدر بزرگتست و بررسییاداشت روز

تیگو ۷پرو مکس جذاب و پرقدت تر از قبل

مدیران خودرو گویا قراراست بازار را به رقابت دعوت کند خودروسازی که با تکمیل ترین سبد محصولات سواری و SUV هر از چندگاهی رقبا را به رقابت دعوت می کند

به گزارش پایگاه خبری «خودروپلاس» ،شرکت مدیران خودرو در روزهای پایانی هفته گذشته شرایطی را ایجاد نمود تا رسانه های تخصصی خودرو وبرخی از مشتریان محصول جذیذ این شرکت یهنی تیگو ۷ پرو مکس را تست و بررسی نمایند .

پس از فروش موفق تیگو ۷ و پس از آن تیگو ۷ پرو فونیکس سعی کرد تا نسل ارتقا یافته این محصول را به بازار عرضه کند برای همین کار با ابجاد تغییراتی در بخش فنی و نغییرات بسیار زیاد تر در کابین تیگو ۷ چرومکس را به بازار عرضه کرد.

تیگو 7 پرومکس

تفاوت تیگو ۷ پرومکس

در حالی که تیگو ۷ پرو به یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز بود ، تیگو ۷ پرو مکس دو تغییر اساسی از نظر فنی را در خود ایجاد نموده است  ابتدا مجهز شدن به پیشرانه  ۱.۶ لیتری توربوشارژ و دیگری به کارگیری سیستم انتقال قدرت به هر چهارچرخ است.

تیگو 7 پرومکس
تیگو ۷ پرومکس

مشخصات فنی

تیگو ۷ پرومکس از یک موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ تزریق مستقیم بهره می‌برد که می ‌تواند قدرتی برابر با ۱۹۷ اسب بخار و گشتار ۲۹۰ نیوتن ‌متر را به تولید برساند.

قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط توسط گیربکس دو کلاچه ۷ سرعته تربه تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. این خودرو در سری نخست به‌شکل محور محرک جلو و در سری‌های بعدی به‌شکل دو دیفرانسیل یا تمام چرخ محرک AWD روانه بازار ایران خواهد شد. علاوه بر موتور، گیربکس این خودرو نیز ۷ دنده دو کلاچه تر (Wet Dual Clutch) است که کاملاً با تیگو ۸ پرو یکی است.

تیگو 7 پرومکس
تیگو ۷ پرومکس

این خودرو ظرف مدت۹.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر نیز حدود ۸ لیتر سوخت مصرف خواهد کرد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

تیگو 7 پرومکس
تیگو ۷ پرومکس

طراحی

 تغییر در جلوپنجره خودرو، چراغ های مه شکن جلو و تغییر ساختار چراغ عقب و به طور کامل پیوسته شدنش، از جمله به‌روزرسانی های ظاهری در نظر گرفته شده برای این خودروست که یکی شدن پراغ های عقب را میتوان طراحی بروز در خودروهای چینی دانست.

جلو پنجره تیگو ۷ پرومکس بر اساس طرح ماتریسی سه بعدی طراحی شده که با ایجاد بازی نور و سایه، یک اثر هنری پرسپکتیو به وجود آورده است.

تیگو 7 پرومکس
تیگو ۷ پرومکس

چراغ های روشنایی در روز در این خودرو شکلی متفات و بسیار زیبا به خود گرفته است که ۲۰۷ برابر نسبت به دیگر رقبا تابش بهتری را در اختیار قرار میدهد این این ضریب نورپرازی در دیگر چراغ های تیگو ۷ پرو مکس نیز به چشم می خورد.

خطوط برجسته روی بدنه تیگو ۷ پرومکس از ترکیب سه خط غلیظ تشکیل یافته اند. حالت شیب دار سقف خودرو که از جلو به سمت ستون C امتداد پیدا کرده است، در کنار اسپویلر اضافه شده به بالای شیشه عقب، چهره کلی این کراس اوور جذاب را آیرودینامیک تر نشان می دهد.

بارز ترین ویژگی طراحی در  تیگو ۷ پرو، چراغ های  LED پیوسته در عقب است که با توجه به فرم هندسی خاص، عرض خودرو را بیشتر جلوه می دهد.

چراغ های جلو تیگو ۷ پرومکس هم که از نوع LED ماتریسی هستند، در بالاترین ارتفاع ممکن و در نزدیکی محل اتصال جلو پنجره و کاپوت قرار گرفته اند.

تیگو 7 پرومکس
تیگو ۷ پرومکس

همچنین در این خودرو از  فولاد تقویت شده با حرارت در شاسی استفاده شده که علاوه بر افزایش استقامت هنگام دریافت فشار در طولانی مدت هم خودرو کمتر دچار فرسودگی در این بخش می شود.

با ورود به درون کابین نسخه پرو مکس داستان به کلی عوض می شود، زیرا داشبورد تیگو ۸ پرو جایگزین داشبورد قبلی شده که یکی از مهم ترین ویژگی هایش، کلاستر و مولتی مدیای یکپارچه است. علاوه بر این، پنل تنظیمات تهویه نیز به طور کامل لمسی شده و محل قرارگیری شارژر وایرلس هم تغییر کرده است.

تیگو 7 پرومکس
تیگو ۷ پرومکس

امکانات رفاهی و ایمنی تیگو ۷ پرومکس

امکانات رفاهی و ایمنی تیگو ۷ پرومکس شامل: کیسه هوای ردیف جلو، کیسه هوای جانبی، کیسه هوای پرده ای، ایزوفیکس، سیستم ضد سرقت موتور، سیستم ضد سرقت بدنه، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین دنده عقب داینامیک، سنسور پارک، ABS، EBD، ESP، TCS، EBA، HHC، HDC، سیستم کنترل فشار باد تایر، سیستم ضد مانع شیشه ها، سانروف و درب صندوق و … است.

رادارهای دستیار راننده (ADAS) این خودرو شامل: ACC، ICA، TJA، LDW، LKA، LCA، FCW، RCW، RCTA، AEB، BSD، DOW و … است.

تیگو 7 پرومکس
تیگو ۷ پرومکس
تست فنی تیگو ۷ پرومکس

تیگو ۷ پرومکس از سیستم تعویض دنده الکترونیکی با فناوری پیشرفته بهره گرفته که دارای کارکرد آسان،ایمن، دقیق و بی درد سر است. همچنین از رادار نمایش عقب با کیفیت بالایی برخوردار است که پارک کردن را برای رانندگان تازه کار ساده تر می کند و از تصادفات احتمالی در هنگام پارک یا رانندگی با سرعت کم می کاهد.

تیگو 7 پرومکس
تیگو ۷ پرومکس

جعبه دنده این خودرو باعث نرم تر شدن رانندگی و از بین رفتن ضربه های موقع تعویض دنده شده است. همچنین پایداری این خودرو را در هنگام عبور از پیچ ها حس خواهید کرد.

سواری تیگو ۷ پرو به لطف سیستم تعلیق در عقب از نوع چند اتصالی یا مولتی لینک، کاملا مناسب مسیرهای پر دست انداز شهری است. همچنین به واسطه به کارگیری سیستم‌های مختلف ایمنی عملکرد مناسبی در ترمزگیری‌ها دارد.

فونیکس تیگو ۷ پرومکس در عقب از سیستم تعلیق مالتی لینک بهره می‌برد و به همین دلیل کیفیت سواری مناسبی را ارائه می دهد؛ اما با توجه به بدنه این خودرو و ارتفاع نسبتا زیاد آن، کمی خشک بودن سواری نیز منطقی است. همچنین هندلینگ و پایداری این خودرو نیز در سطح استاندارد و ایمنی قرار دارد. این خودرو در زمان عبور از مسیرهای منحنی‌شکل در سرعت‌های عادی نیز دارای میزان حرکت عرضی بدنه و پایداری مناسبی است.

گالری تصاویر

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا