خودروسازی داخلی

جدیدترین مدل خودروی رنو” کلیو” + عکس

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس، در سال گذشته خودروساز فرانسوی حدود  ۳۲۱,۴۷۲ دستگاه از مدل کنونی کلیو را به قاره سبز ارسال کرد و به نظر می رسد نسل کنونی مشتاقانه در انتظار روزهای بازنشستگی است تا نسل جدید به عنوان یک تازه نفس و با تیپ و استایلی جدید وارد گود شود.

تصاویر جدید لو رفته از این خودروی جدید در مکانی درون اسپانیا گرفته شده‌اند و شباهت زیادی به مدل کنونی موجود در بازار دارند. خودرو با حجم وسیعی از روکش‌های استتاری پوشیده شده و عمیقا تحت تاثیر مگان‌های هاچ‌بک بزرگتر است. بااین وجود شکل اساسی کلیو جدید بی‌تغییر به نظر می‌رسد.

1

طول عمومی خودرو تغییری نکرده اما مجموعه بهتری برای آن در نظر گرفته شده که نتیجه افزایش فاصله بین محوری است. فضای داخلی خودرو به شدن کاربردی از آب درآمده و سرنشینان ازجای پا سخاوتمندانه‌ای بهره‌مند هستند.

رنو گزارش داده که در زیر درب موتور ارتقای چشمگیری صورت گرفته و بالاترین مدل این خودروها به موتور ۱.۳ لیتری توربوشارژ بنزینی که در همکاری با دایلمر ساخته شده، مجهز می‌شوند. این موتور قدرتی برابر ۱۵۰ اسب‌بخار تولید کرده و در کمتر از ۸ ثانیه شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت را برایش رقم می‌زند.

در نسخه‌های کم‌توان‌تر نیز انتظار یک گزینه ۱ لیتری با مصرف سوخت کمتر و قدرت بیشتر را داریم. یک نسخه دیزلی ۱.۵ لیتری DCI قدرت بیشتری را برای خودرو تولید کرد و سازگاری بیشتری با استانداردهای محیط زیستی را دارد. گیربکس‌های دستی ۵ یا ۶ سرعته و یک مدل خودکار۲ کلاچه در این خودرو ارائه خواهد شد.

مدل رسمی این خودرو در اوایل پائیز سال جاری در نمایشگاه خودرویی پاریس به نمایش درخواهد آمد.

_91505666_d6edb948-ae9d-4f37-aecc-bf1ad2f575ef copy copy

منبع:جی پلاس

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا