اخبار عمومی خودرواخبار ویژه

جزئیات تعطیلی ۶ روزه تهران و کرج

به گزارش پایگاه خبری «خودروپلاس»، علی ربیعی سخنگوی دولت درمورد تعطیلی تهران با توجه به وضعیت قرمز این شهر، گفت: بنابر پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا و موافقت رئیس‌جمهوری تمامی ادارات استانهای تهران و البرز از سه شنبه (۲۹ تیر) تا یکشنبه هفته آینده (۳ مرداد) تعطیل است.

وی افزود: بنابر این مصوبه تردد از این استانها ممنوع بوده و در صورت رعایت نکردن علاوه بر جریمه، خودرو نیز از مسیرها بازگردانده خواهند شد.

ربیعی تاکید کرد: موضوع استمرار ممنوعیت تردد به شهرهای قرمز و نارنجی براساس طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها ادامه داشته و براساس وضعیت شهرها اطلاع رسانی خواهد شد.

اما این سوال مطرح است که آیا در این تعطیلات بانک‌ها نیز تعطیل خواهد بود؟ پیش از این تعطیلی بانک‌ها در روزهای پنجشنبه و همچنین تعطیلی آنها در استان‌های دیگر کلید خورده بود، از این رو ممکن است که بر خلاف روال قبلی در این تعطیلات بانک‌ها نیز تعطیل شوند.

در صورت چنین اقدامی بسیاری از شرکت‌ها و موسسات از جمله بورس نیز تعطیل می‌شوند.

رئیس جمهور با تعطیلی موافقت کرد

پیشنهاد تعطیلی شش روزه تهران و کرج به تائید ریاست‌ جمهوری رسیده است. جزییات تعطیلی از سوی قرارگاه عملیاتی منعکس خواهد شد.

مجوزهای تردد فاقد اعتبار است

فرمانده انتظامی شرق استان تهران نیز روز گذشته گفته بود: تردد خودروهای غیربومی در محورهای مواصلاتی شرق استان تهران از ساعت ۱۲ ظهر سه‌شنبه ۲۹ تیر تا ساعت ۷ صبح روز دوشنبه ۴ مرداد، ممنوع است و مجوزهای تردد صادره شده دارای تاریخ، در اجرای این طرح فاقد اعتبار است.

جریمه سنگین و عودت در انتظار مسافرین

این در حالی است که مدیر روابط عمومی فرمانداری تهران نیز اعلام کرد: از همشهریان می‌خواهیم از مراجعه بی‌مورد به فرمانداری تهران خودداری کنند چرا که صدور مجوز تردد توسط فرمانداری تهران صورت نخواهد گرفت.

دیروز رحمانی فضلی، وزیر کشور موضوع تعطیلات آخر هفته را مطرح کرده بود. او در این خصوص گفته بود: با توجه به تعطیلی سه روز آخر هفته، دو الی سه روز دیگر تعطیلی در تهران و کرج به ستاد ملی پیشنهاد می شود که تحقق آن منوط به مجوز ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا است.

فضلی با تاکید بر اینکه سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است اعلام کرد: به نیروی انتظامی مأموریت داده شد علاوه بر جریمه، مسافرین و رانندگان عزیز را به مبدا عودت دهد.

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا