خودروسازی خارجی

حمایت همه جانبه سایپا از قطعه سازان سراسر کشور با هدف خودکفایی در تولید قطعات

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،مهندس محسن جهرودی با اشاره به تحریم های مجددی که علیه کشور اعمال خواهد شد گفت: در کشور هرگاه نقدینگی وجود داشته و وضعیت ارزی کشور مساعد بوده عملکرد صنعتگران کشور دیده نشده است چراکه درهای واردات باز بوده و بیگانگان به راحتی در کشور حضور داشته و فعالیت کرده اند ومتاسفانه با بروز مشکلات، این شرکت های خارجی به راحتی کشور را ترک کرده و رفته اند و در این بین فعالیت های قطعه سازان داخلی همچنان ادامه دار بوده است.
وی افزود: سایپا در بحث همکاری با قطعه سازان داخلی هیچ گونه حد و مرزی ندارد و تلاش داریم بتوانیم از تمامی پتانسیل های داخلی بهترین استفاده را کنیم و در قطعاتی که نمونه داخلی وجود ندارد و در حال ایجاد خودکفایی هستیم بیشترین توجه و حمایت را خواهیم داشت.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: خوشبختانه در کشور هم دارای متخصص هستیم و هم تجربه بیش از نیم قرن خودروسازی در کشور وجود دارد و می توان از این توان در داخلی سازی قطعات به مراتب بهره برداری بیشتر و بهتری کرد و به صراحت اعلام می کنم از شرکت هایی که توان تولید داخلی سازی قطعاتی که از خارج وارد می شده را دارند در هر کجای کشور که هستند حمایت خواهیم کرد.
وی گفت: استراتژی سایپا حمایت از قطعه سازان است و به هیچ عنوان نگاه به قطعه ساز شدن نداریم و در حال واگذاری قطعه سازی هایی هستیم که متعلق به سایپا هستند و در این برهه زمانی اگر قطعه سازی با کیفیت مدنظر سایپا قطعه تولید کند حتما با آن همکاری خواهیم کرد.
جهرودی افزود: به منظور بهره گیری بهتر و ایجاد تمرکز در همکاری و حمایت گروه سایپا، ‌پیشنهاد می کنم گروهی از صنعت گران استان با حضور نمایندگان سایپا در قالب کارگروهی تخصصی تشکیل جلسه دهند و با بررسی توانمندی های استان در جهت ایجاد خودکفایی و ساخت قطعات خاص حرکت کنند و در این مسیر هرگونه حمایتی نیاز باشد از آن دریغ نخواهیم کرد.
وی تصریح کرد: بر اساس استراتژی تعریف شده سایپا و در جهت حمایت از قطعه سازان به خصوص قطعه سازان متوسط و کوچک در سراسر کشور، در هفته های اخیر مبالغی را به سیستم قطعه سازی پرداخت خواهیم کرد، همچنین کسانی که نیاز به نقدینگی دارند با حمایت گروه سایپا، به بانک مهر اقتصاد معرفی خواهند شد تا بتوانند به راحتی از تسهیلات بانکی و دریافت وام های مناسب استفاده کنند.

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا