خودروسازی داخلی

ح ساماندهی بازار خودرو در مجلس

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،وی با انتقاد از افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی، افزود: افزایش تعرفه خودروهای هیبریدی که بر کاهش آلودگی هوا موثر است، هیچ توجیه منطقی ندارد و نمایندگان مجلس در صدد هستند تا تعرفه این خودرو ها را کاهش دهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان مجلس معتقدند بحث خودرو نیاز به چراغ راه دارد تا با تصمیمات آنی و مقطعی، این صنعت دچار مشکل نشود.بر همین اساس طرح ساماندهی بازار خودرو را به هیات رئیسه مجلس ارائه دادند که یک فوریت ان به تصویب رسید و در حال حاضر در کمیسیون صنایع و معادن در دست بررسی است.

منصوری ادامه داد: به طور یقین با تصویب این طرح در مجلس، تکلیف خودرو سازان داخلی و وارداتی مشخص خواهد شد و دیگر برخی افراد که به یک سری اطلاعات محرمانه دسترسی دارند، نمی‌توانند از طریق استفاده از رانت، به سود های کلان دست یابند .

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه مافیا در صنعت خودور وجود دارد، گفت:متاسفانه قوانین و مقرراتدرصنعت خودرو به گونه است که برخی با نفوذی که در دولت و برخی سازمان‌ها و نهادها دارند، توانسته اند با دسترسی به اطلاعات به سود های کلان دست یابند؛ به طوری یقین در صورت تصویب طرح ساماندهی بازارخودرو، ریشه رابطه‌های اضافه و لابی‌های غیرقانونی در صنعت خودرو خشکانده خواهد شد.

وی با ابرازامیدواری از تصویب این طرح در صحن علنی مجلس ،تصریح کرد: با توجه به اینکه نمایندگان مجلس مصمم به ساماندهی بازار خودرو و کاهش تعرفه خودرو های هیبرید هستند این طرح با رای بالای در صحن علنی مجلس به تصویب خواهد رسید.

منبع:افکارنیوز

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا