خودروسازی خارجی

خداحافظی با فولکس گلف GTI به خاطر قوانین آلایندگی

 

به گزارش پایگاه خبری خودرو پلاس، این خودرو به خاطر تست های آلایندگی جدید WLTP تولید نمی شود. البته جست وجوی سریع در وب سایت های آلمان و بریتانیای فولکس نشان می دهد که مدل قوی تر گلف GTI پرفورمنس هنوز هم قابل خریداری می باشد.

این نسخه آخری قیمت پایه ۳۲۹۵۰ یورویی در آلمان داشته و از قدرت زیادتری نسبت به مدل گلف GTI بازنشسته شده بهره می برد. GTI پرفورمنس از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۴۵ اسب بخار استفاده می کند.

خداحافظی با فولکس گلف GTI به خاطر قوانین آلایندگی

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این هاچبک اسپورت آلمانی برابر با ۶.۲ ثانیه بوده و دارای برخی ویژگی ها همچون چراغ های جلوی LED، سیستم ناوبری، رینگ های ۱۸ اینچی آلیاژی و… می باشد.

خداحافظی با فولکس گلف GTI به خاطر قوانین آلایندگی

با توجه به اینکه فولکس قبلاً در حال کار روی هشتمین نسل گلف بوده و آن را تابستان سال آینده معرفی می کند بنابراین احتمال بهبود گلف GTI به منظور همخوانی با قوانین آلایندگی جدید بسیار ضعیف است.

خداحافظی با فولکس گلف GTI به خاطر قوانین آلایندگی

اما اکثر نسخه های پرفورمنس از خودروهای کامپکت فولکس واگن همچنان به زندگی خود ادامه خواهند داد. در واقع فولکس واگن اواخر امسال خودروی گلف GTI TCR را عرضه خواهد کرد. این خودرو از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری با قدرت ۲۹۰ اسب بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتون متر استفاده می کند.

خداحافظی با فولکس گلف GTI به خاطر قوانین آلایندگی

این هاچبک داغ جدید همچنین دارای قفل دیفرانسیل استاندارد و گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه خواهد بود و نیرو همچنان به چرخ های جلو انتقال خواهد یافت.

خداحافظی با فولکس گلف GTI به خاطر قوانین آلایندگی

جدای از توقف تولید گلف GTI استاندارد، فولکس واگن همچنین مجبور شده ۱۰ اسب بخار از قدرت گلف R را کم کند که آن هم به مدد سیستم اگزوز جدیدی بوده است تا بدین ترتیب محصول جذاب فولکس بتواند از عهده پاس کردن قوانین جدید WLTP برآید.

خداحافظی با فولکس گلف GTI به خاطر قوانین آلایندگی

منبع:نوداد

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا